اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
شوشان - داریوش بهارلویی :

شریعتی دکترای علم ژنتیک که ردای استانداری در منطقه ای پر از بحران و حاشیه را پوشید . چهره ای کمتر شناخته شده حداقل در محافل عمومی و شاید پر رنگ در کانون های سیاسی و صد البته آزمایشگاه و پزشکی.

استاندار مو مشکی و جوان که همین جوانی خصیصه مهم او به شمار می رفت .اگرچه برخی آن را نشان کم تجربگی و ضعف می دانستند .

مردی با بیشترین مشاور در امر ریاست بر استان و بد شانس .

در دوره ای طولانی که حوادث گوناگون شیوه مدیریتش را به چالشی سخت کشید از بزرگترین سیلاب قرن تا ریزگردها , حملات تروریستی , قطعی برق , اعتصابات کارگری و دو صد مسائل دیگر که یکی پس از دیگری فرصتی به او برای تمرکز و بازنگری برنامه ها و شیوه های مدیریتش نداد .

قضاوت عملکرد استاندار با وزیر کشور و نهادهای دیگر است . برای ما که فقط گوشه ای از یک امر را دیده و بسیاری از ریز و درشت های پس پرده را نمی شناسیم یا نمی دانیم سخت است که بگوییم اون چگونه استانداری بوده است .

ذکر بر لبانش که گاهی سخت آزار دهنده بود تا برخوردش با یک شهروند ناراضی که پر از حاشیه برای او گشت اجازه نداد چهره همیشه آرام و سخنان شمرده اش تصویری ماندگار باشد .

اما به شهادت بسیاری که او را می دیدند خستگی ناپذیر و پر تلاش بود .در همه حوادث استان حضور داشت و ساعات و روزها از تمام توانش برای مدیریت پر بهاترین خطه کشور استفاده می کرد .

به مرور زمان موهای مشکی اش گرد سفیدی را به خود دید . هر حادثه سخت او را کمی پیرتر اما آبدیده تر کرد .

او هم تصمیمات عالی داشت و هم اشتباهاتی که خودش بهتر می داند مانند هر مدیر دیگری .

خیل مشاورانش شاید عجیب به نظر می رسید اما استفاده از این همه شور و مشورت نه تنها ایرادی نداشت که نشان میداد نیت او گرفتن جامع ترین تصمیمات است. 

بی انصافی با او کم نشد هر حرکتش را صد معنای دیگر کردند .اما در دوره اش اعتبارات زیادی برای استان جذب کرد که دستگاههای اجرایی باید بگویند از این فرصت و چانه زنی های شریعتی چه استفاده ای برده اند.

حالا دیگر شریعتی به اخر خط استان رسیده است . فردی پر تلاش که می توانست راحت در گوشه ای بنشیند و از برکات رشته تحصیلی و آزمایشگاهش هر سه ماه سفری تفریحی به خارج برود و از سود کارش راحت بیاساید.

اما او چنین نکرد و برای استان دلخواهش تلاش کرد .

اگر از او گاهی دلخور باشیم در عالم مدیریت و سیاست ایرادی ندارد اما منصفانه نیست که به شریعتی خسته نباشید نگوییم .

مردی که در تمامی بحرانها پا به پای مردم استانش ایستاد .

خداحافظی با چهره ای که صمیمی و آشنا شده بود سخت است .

بهترین دعا برای او بکار بردن تجربیات گرانبها در منصب جدید و چند صباحی روی سکون و آرامش دیدن است تا خستگی هایش کمتر شود .

من به عنوان یک شهروند از استاندار برای همه زحمات و تلاش هایش تشکر میکنم و دعا می کنم که این بار استانداردها در عالم کار و حرفه اش به بالاترین حد کیفی خود برسد .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار