اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۸
عضو سابق شورای شهر اهواز:
زمانپور ادامه داد: سازمان های زیر مجموعه شهرداری همچون، سازمان پسماند، اتوبوسرانی، تاکسیرانی، میادین میوه و تره بار، آرامستان ها، پارکها و فضای سبز، با توجه به اینکه محل تجمعات عمومی است، می بایست مورد توجچه جدی قرار گیرند.


عضو سابق شورای اسلامی کلانشهر اهواز در گفتگو با پایگاه خبری شوشان با اشاره به کرونا و مسئولیت هایی که بر اساس قانون برعهده شورا و شهرداری است، گفت: در موج اول این بیماری که بصورت غافلگیر کننده جهان را تحت تاثیر خود قرار داد، عملکرد شهرداری مطلوب بود.

آذر زمانپور ادامه داد: ضدعفونی معابر، شستشو و فرهنگ سازی از سوی شهرداری بسیار مطلوب بود و کلیه شهر توسط کارکنان این نهاد در حال انجام بود.

وی با بیان این مطلب که شهرداری همواه در سیر مسایل و مشکلات شهری و شهروندان می تواند موثر باشد، افزود: شهرداری ها بر اساس ماده 55 در بندهای 15 و 19 بهنگام بروز بیماری ها و در مقوله بهداشت عمومی وظایفی را برعهده دارند، که صراحتا اعلام داشته باید در برابر بیماری های مسری و جلوگیری از گسترش آن می باست اقدامات لازم را بعمل آورند.

زمانپور ادامه داد: سازمان های زیر مجموعه شهرداری همچون، سازمان پسماند، اتوبوسرانی، تاکسیرانی، میادین میوه و تره بار، آرامستان ها، پارکها و فضای سبز، با توجه به اینکه محل تجمعات عمومی است، می بایست مورد توجچه جدی قرار گیرند.

وی افزود:  این در حالی است که سازمان زیباسازی و معاونت فرهنگی شهرداری نیز نقش بسزایی در فرهنگسازی و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی دارند. اما متاسفانه پس از موج اول فعالیت های چشمگیر شهرداری در زمینه جلوگیری از گسترش کرونا کاهش یافت.

عضو سابق شورای اسلامی کلاشهر اهواز اظهار کرد: سازمان اتوبوسرانی برای جلوگیری از گسترش بیماری کرونا، می بایست در کلیه ساعات فعالیت وسایل مربوطه نسبت به ضدعفونی و شستشوی صندلی ها اقدام کند، این در حالی است که تداد افرادی که در انتوبوس سوار می شوند نیز باید بر اساس فاصله گذاری اجتماعی صورت گیرد.

زمانپور ادامه داد: سازمان تاکسیرانی نیز به همین ترتیب می بایست عمکل کند، تعداد سرنشین های هر تاکسی 4 نفر است، که در تضاد با رعایت پروتکل های بهداشتی است و دست کم 1 نفر از سرنشین ها باید کاهش یابد. در صورتیکه هیچ کدام از این موارد انجام نپذیرفت.

وی یادآور شد: حجم انبوهی از مسافران همواره در اتوبوس ها و تاکسی های خطی دیده شده است که قطع به یقین در گسترش ویروس کرونا موثر بوده است و این در تضاد با وظایف شهرداری هاست.
این کارشناس مسایل اجتماعی و شهری بین کرد: شهرداری بعنوان دستگاه مردم نهادی است که با تشکیل کارگروه های تخصصی می توانست اقدامات بهداشتی لازم را همراه با مشارکت عمومی در کلیه مناطق شهر به اجرا درآورد، چراکه طبیعی است انجامک وظایف دواتی و دستگاهی به تنهایی جوابگو نیست و شهروندان نیز باید در کنار مسوولین ذیربط وارد کار شوند.

عضو سابق شورای اسلامی کلانشهر اهواز با اشاره به اینکه شورای شهر نیز مسوولیت هایی برعهده دارد، گفت: شورای شهر نظارت بر عملکرد شهرداری را برعهده دارد، در این میان طرح و برنامه و ایراداتی هم اگر هست، مطرح می سازد تا با این اقدامات خدمات رسانی به شهروندان بنحو بهتری انجام گیرد. به همین سبب شوای اسلامی کلانشهر اهواز با ارایه طرح و برنامه و البته تصویب بودجه های مورد نیاز برای سازمان هایی که پیشتر عنوان شد، در جهت افزایش کیفیت خدمات دهی به شهروندان در زمینه بیماری کرونا می تواند اقدامات نتیجه بخش و موثری را بعمل آورد.

زمانپور در پایان خاطرنشان ساخت: موج چهارم بیماری کرونا جدی تر از قبل در حال گسترش است، اینبار نوزادان و خردسالان نیز در امان نیستند، لذا شهرداری در کنار سایر دستگاه هایی که وظایفی را بر عهده دارند، باید بمانند روزهای اول فعالیت جدی تری را از خود نشان دهد، شورای اسلامی کلانشهر اهواز نیز باید نظارت ها را بر اساس قوانین و واقعیتی که در جامعه مشاهده می کند اعمال کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار