اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت :
امروز کم و بیش مشخص شده است که برای بازگشت به برجام دولت بایدن خیلی منفعل و محتاطانه عمل می کند، مانند این که منتظر  اتفاقی است که باید در ایران رخ دهد تا از این رهگذر، آخرین نتایج فشارهای حداکثری ناشی از تحریم ها را در ایران بوضوح ببیند و همچنان به جریان نفوذ در ایران دلخوش باشد. زیرا، امروز دنیا، باز شاهد نارضایتی و اعتراض اقشار مردمی همچون بازنشستگان و مالباختگان بورس و سایر اقشار آسیب دیده از اوضاع وخیم اقتصادی در کشور هستند که با شعار جدیدی که مطالبات صنفی آنها را کم کم تبدیل به خواسته های سیاسی می نماید و در این تغییر فاز جدید، معترضین از عدم شرکت در انتخابات سخن به میان می آورند.

بدون تردید، امروز علت تعلل دولت بایدن برای برگشتن به میز برجام مشخص شده است. چون وی براساس راهبرد فشار هوشمندانه توأم با رویکرد جنگ نرم، سیاست های خود را در قبال ایران پیش می راند حتی به گونه ای که اکنون در درون ایالات متحده آمریکا،  نیز این قصد برملا شده است.زیرا، یکی از تحلیلگران  آمریکایی بنام هیِس براون
در اظهار نظر جدیدی گفت: کارزار «فشار حداکثری» ترامپ شکست خورده است. ما گیج و نگران شده‌ایم، چرا که به نظر می‌رسد احتمال این‌که دولت بایدن روزنه باقی‌مانده برای بازگشت ایالات متحده به برجام را از دست بدهد، وجود دارد.

هیِس براون افزود، دیگر
دیپلمات‌های آمریکایی نمی‌توانند از این موضوع اجتناب کنند که وضعیت موجود، تقصیر ایالات متحده است و بسیار مسخره است که دولت بایدن بگوید؛ اول ایران به برجام برگردد، چون ما بودیم که توافق را ترک کردیم.

علی ایحال، بایدن در واقع بطور کامل امیدش از نتایج نهایی فشار حداکثری هنوز قطع نشده است و در سایه سار آن قصد دارد، راهبرد فشار هوشمندانه خود نیل بر انجام جنگ نرم را پیش براند و لذا، وی منتظر وقوع یک انتخابات حداقلی در ایران است تا به بهانه ی آن، رئیس جمهوری را در ایران مورد خطاب قرار بدهد که از مشروعیت مردمی کمتری نسبت به خودش برخوردار باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار