اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
شوشان - نويد قائدی :
مردم شهر اهواز خسته و رنجور و بی‌اعتماد از کم‌کاری مديران شهری در ادوار گذشته، اين روزها از آمار بالای کانديدای متقاضی برای ورود به ششمين دوره شورای اسلامی شهر حیران و سرگردان مانده‌اند.
 شهری که با توجه به حجم بالاي مشکلات برای توسعه و پيشرفت نياز به افرادی توانمند و مجرب و کارآزموده و درواقع مرد میدان‌های بزرگ برای برون‌رفت از شرايط فعلی دارد، ميدانی که به‌هیچ‌عنوان جای آزمون‌وخطای بيشتری را ندارد و هرگونه خطا و اشتباه در تصمیم‌گیری می‌تواند آن را بيش از گذشته زمین‌گیر کند و اندک ديوار اعتماد باقی‌مانده مابین مردم و مسئولان را فرو ریزد، که عواقب آن سرخوردگی و انزوای اجتماعی و بروز عوارض امنیتی و انتظامی است.
افراد زيادی به‌عنوان کانديدا ثبت‌نام کرده‌اند، با شعار و هياهوی بی شمار آمده‌اند و بی‌پروا می‌گویند و می‌نویسند، فارغ از این‌که تعداد زيادی از آن‌ها تاکنون حتی در کوچک‌ترین امور مربوط به مديريت شهری و ارتباط‌های اداری و بوروکراسی‌های استانی و کشوری و وظايف نهاد شورا آشنایی ندارند، افکار و آرزوهايی را در سردارند و به خيال خود می‌توانند به‌راحتی آن‌ها را اجرايی نمايند، بعضی‌ها با دادن قول‌های واهی به مردم احتمال دارد آن‌ها را بيشتر سرخورده  و مأیوس نمايند، که البته آسیب‌شناسی اين مشی غلط و حضور تعداد بالای کاندیدای ثبت‌نام‌شده‌ يعنی دومين شهر پرتعداد بعد از تهران جای بسی جای تامل دارد.
اما چاره کار چيست و چه بايد کرد؟ چگونه می‌توان آسیب‌های اين دوره را کاهش داد. ازجمله راهکارها می‌توان به اعمال وظايف نهادهای مدنی، کنشگران واقعی اجتماعی و جرايد و رسانه‌ها و افراد تحلیل‌گر با گرايش جامعه‌شناسی اشاره کرد. بله چاره کار در روشنگری است. بايد مطالبه گران به گونه عمل نمايند که عيار واقعی کاندیدا فارغ از شعارها و وعده‌ها و رزومه‌های ساختگی و پر اب و رنگ مشخص شود. 
وقتی کانديدی نمی‌داند ترافيک و مديريت ترافيک و حمل‌ونقل عمومی و مشکلات اتوبوس و تاکسی چيست و تاکنون فقط وصف آن‌ها را شنيده اند پس چگونه می‌تواند برای آن‌ها نسخه بپیچد و نظارت و تصمیم‌گیری کند؟ وقتی کانديدی کوچک‌ترین روال تعريف و اطلاعی از قوانين مديريت پسماند و فضای سبز و روش‌های بهبود و اصلاح آن‌ها را نمی‌داند و تجربه‌ای تاکنون نداشته است چگونه می‌خواهد برای آن‌ها تصمیم‌گیری کند؟ وقتی از معضلات بزرگ شهرداری یعنی ساختار نيروی انسانی بی اطلاع است و درآمدهای شهرداری به‌گونه‌ای نيست که بتوان کارهای عمرانی و توسعه را رقم زد و کانديدی هنوز قوانين و راهکارهای مرتبط را نمی‌داند و فقط شعارهايی را سر می‌دهد که به هيچ وجه قابلیت اجرا ندارند ، پس چگونه می‌تواند آينده اين شهر را رقم بزند.
درنهایت روشنگری کليد موفق عبور از اين وضع آشفته است که اگر محقق نشود امکان بروز خسارات و صدمات بيشتر برای اين شهر خارج از تصور نيست و لذا کنشگران واقعی و دلسوزان اين شهر و مردم در اين برهه زمانی حساس نباید منفعل و ساکت باشند بلکه بايد با تلاشی مضاعف و خداپسندانه جهت يافتن افراد واجد شرايط و متقاعد کردن خروج افراد غیرموجه از اين عرضه فعاليت نمايند، از مطمئن ترین روش های شناخت افراد بررسی دقیق گذشته و تجربیات و اثربخشی آن ها در مدیریت شهری است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار