شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
مدیرعامل کشتارگاه صنعتی اهواز گفت: قیمت فراورده‌های خام دامی در ۲ هفته اخیر در کشتارگاه اهواز تا ۱۵درصد کاهش یافت.

البرز کریمی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: قیمت گوشت قرمز گوسفندی در کشتارگاه اهواز که ابتدای اردیبهشت ماه تا یک میلیون ۳۵۰هزار ریال قیمت گذاری شده بود هم اکنون بین ۱.۱ تا یک میلیون و ۱۵۰هزار ریال رسیده است.
وی علت کاهش قیمت فراورده های خام دامی در اهواز را عرضه زیاد دام و خشکسالی بیان کرد و افزود:بسیاری از دامداران به علت خشکسالی و قیمت بالای نهاده های دامی ، تمایلی به نگهداری دام ندارند.
مدیرعامل کشتارگاه صنعتی اهواز با بیان اینکه هنوز بهای هرکیلوگرم گوشت گوسفندی بالای۱.۳میلیون ریال عرضه می‌شود، خواستار نظارت و کنترل بیشتر بر بازار با هدف کاهش قیمت آن برای مصرف کننده نهایی شد.
کریمی افزود: با وجود کاهش قابل توجه قیمت فراورده های خام دامی ، تغییرات قیمتی در بازار دیده نمی‌شود و مردم همچنان گوشت قرمز را با قیمت بالا خریداری می‌کنند.
وی خواستار تامین نهاده‌های دامی به قیمت مصوب دولتی با هدف جلوگیری از فروش دام های مولد عشایر و دامداران سنتی و صنعتی شد.
کریمی افزود: عرضه و کشتار دام های مولد، در آینده ذخایر دام را با چالش رو به رو خواهد کرد و درنهایت سبب افزایش غیرمترقبه گوشت قرمز خواهد شد.
به گزارش ایرنا هم اکنون گوسفندی در قصابی‌ها بین ۱.۳ تا ۱.۴میلیون ریال و گوشت گاو و گوساله بین ۱.۱ تا ۱.۲ میلیون ریال عرضه می شود.
بالا بودن قیمت گوشت قرمز ضمن آنکه سبب کاهش خرید مردم شده است گرایش آنان را برای گوشت مرغ و ماهی افزایش داده است.
قیمت ماهی گرمابی در اهواز در ماههای اخیر روندی کاهشی داشته است به گونه ای هرکیلوگرم ماهی کپور بین ۲۵۰تا ۳۰۰هزار ریال عرضه می‌شود که نسبت به ایام عید امسال کاهش ۲۵درصدی را نشان می‌دهد.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار