اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان از طرح شکایت در مراجع قضائی علیه پالایشگاه آبادان به دلیل آلودگی زیست محیطی خبر داد.
علی فتحی‌نیا اظهار کرد: هفته گذشته ایجاد نقص فنی در واحد کت کراکر پالایشگاه آبادان به علت خوردگی یکی از لوله‌های واحد تولید آن، منجر به انتشار انتشار کاتالیست در هوا شد؛ این وضعیت کنترل شد اما پس از آن مجددا در یکی از کمپرسورهای بخش تولید مشکلی رخ داد و دود غلیظ و آلودگی در هوا منتشر شد که پس از چندین ساعت، این مشکل برطرف شد.

وی با اشاره به عدم توجه پالایشگاه آبادان به اخطارهای اداره محیط زیست، افزود: بر اساس قانون هوای پاک و پس از پایش و اندازه‌گیری میزان آلودگی یک صنعت، در صورتی که میزان آلودگی بیشتر از استاندارد باشد باید اخطارها داده شود و در صورت برطرف نشدن مشکل در موعد مقرر، مساله باید در مراجع قضائی پیگیری شود تا نقص برطرف شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان گفت: با توجه به اینکه پالایشگاه آبادان قدیمی است و بسیاری از استانداردهای محیط زیستی در آن رعایت نشده است، از این پالایشگاه شکایت کرده‌ایم و موضوع در دستگاه قضائی در حال پیگیری و رسیدگی است.

فتحی‌نیا با تشکر از دادستان آبادان برای پیگیری رفع مشکل ایجادشده، گفت: در گذشته نیز از پالایشگاه آبادان شکایت کردیم که منجر به صدور رای محکومیت پالایشگاه شد اما باید توجه شود که چنین صنایعی در طول مدت فعالیت هرازگاهی به دلیل حوادثی در طول فعالیت‌شان، موجب آلودگی ناگهانی می‌شوند.

وی در خصوص اثرات آلودگی‌های صنعتی، گفت: حتی یک گرد و خاک معمولی که فاقد ترکیبات شیمیایی است، مردم را آزار می‌دهد بنابراین این آلودگی‌ها قطعا چه در کوتاه‌مدت و چه در طولانی‌مدت تاثیر منفی بر شرایط زندگی شهروندان خواهد داشت.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار