شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
شوشان - محمدرضا چمن نژادیان-فعال مدنی:

همفکران اعتدالی اصلاحی اگر قرار است، هموطنانی که کاندیدای هستند و می مانند، از ما و همسو با تفکرات ما با تعهد به حداقلی های مطالبات مدنی و سیاسی  نباشند.

 و به مطالبات مدنی تفکرات اعتدالی و اصلاحی ما اعتقادی نداشته و توجهی نکنند.

بلکه از سر ضعف و نداشتن پایگاه رای برای خودشیرینی حرفهایی بدون ضمانتی بزنند تا رای ما را بگیرند. و در نهایت همان عمل کنند، که دیگران علنی می گویند.

 تا ما و هواداران اندک باقی مانده ی اعتدالی و اصلاحی مقابل آدمهای  مانند آیت الله آقای رئیسی و... از همان طیف بایستیم و هزینه شویم.

با وجودی که می دانیم  لااقل جناب رئیسی  تا حدودی با مفاسدی کلان دو جناح و بیشتر هم جناحی های رانتخوار خودش برخوردهای جدی دارند.

 و از مناصب قدرت و ثروت تعدادی را محروم کرده  و در ادامه می تواند چنین بکند، که حتی آنها یعنی طیف اصولگرای نومانکلاتور (خواص حاکمیتی) هم از او خوششان نمی آید، و نخواهد آمد..
 
لذا بجای رفتن بسوی آنان که منافق صفتد  و بدنبال مصادره رای مردمسالاری بدون اخلاقی مدنی، اعتقاد به اصلاح امور و ناتوان در عمل به برنامه ها هستند.

وبجای گرفتن دُم اصولگرایی تحت عنوان نزدیکی تصنعی و بیمار  به ما، بهتر آن است که به سر و کله ی اصولگرایی که  فسادزدایی را شعار خود و کارآمدتر می باشد، نزدیک شد. 

بنابراین در چنین شرایطی که ما محروم از کاندیدای اصیل شده ایم. عقلانی است با پرهیز از دریوزیدگی برای رسیدن به بخشی ناچیز از قدرت و ثروت فسادآور و تقابل غیر خردمندانه با امثال آیت الله رئیسی... آگاهانه و هدفمند دو رفتار انتخاباتی در این مقطع  داشته باشیم؛

۱- یا باید سکوت پیشه شود، و آتش به اختیار شویم،و بگذاریم بدون مزاحمت و هزینه ی ما با رقیبان رفیق خود مبارزه کنند، نقد درونی و برنامه ای شوند.در سایه ی چنین فضایی شرایط برای نقد عملکردها در آینده فراهم می گردد. وفاصله ی تفکری و فساد مدنی بین آنان را برای کنشگران ما و جامعه روشن می نماید. و احیاناً منویات قدرت طلبانه و شکافهای درون جناحی را شفاف تر روشن و  تعمیق می بخشند.

 ۲- در غیر اینصورت برای تحقق حذف مراکز فساد و رانت سازمانی یافته و به کف جامعه رسیده است، هر چند بظاهر  باشد. بهتر است رفت و به سر و کله ی کارآمد و موثر شعار  مبارزه با فساد، تحقق عدالت و تبعیض با قرائت پوپولیستی چسبید.

 تا هم وظایف آنان سنگین تر و هم هزینه مان فردی، اجتماعی و سیاسی ما به حداقل برسد و شود.

حال که خدا را شکر امروز تکلیف را شورای محترم نگهبان به بهترین وجه روشن کرد، وحجت تمام شد. آرامشی بر اردوگاه اعتدالی و اصلاحی برای آسیب شناسی و تعقل با طلبکاری حاکم شده است.
نباید نیروهای فعال مدنی و کنشگران عاقل فریب هیجانات و احساسات نامدنی قومی، کینه ورزی سیاسی و منجی گری توهمی  بی نتیجه ی بین جناحی را با هزینه های مربوطه بخورند.

 بلکه همه  آتش به اختیار می توانند از حق شهروندی در حضور و مشارکت انتخاباتی مختارنامه بهره گیرند، و عمل نمایند. 

مگر میثاق مدنی، مدونی با شفافیت و علنی برای تکریم و اطمینان بخشی به پایگاههای اجتماعی و مطالبات ملی و استانی بصورت اجماعی از طرف عقلایی قوم اعتدالی و اصلاحی علنی  بسته و اعلام گردد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار