شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
شوشان - محمدرضا چمن نژادیان فعال مدنی:
 
از آنجایی که پدیده های اجتماعی در بستر زمان در حال تعییر و تحول هستند. اما اصول فطری و اخلاقی با وجود تنوع نسلها ی انسانی و اقوام از ثباتی پایدار و ذوق و شوق نشاط آور برخوردار  می باشند.

با این وجود برنامه ریزان راهبردی و استراتژیست‌های برآنند.

تا مدیریت امور جامعه را در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به اقتضای زمانی و مکانی طراحی و اجراء نمایند. تا هم تحولات دیده شوند و هم ذوق و شوق اصولی و اخلاقی بی بهره از تازگی و طراوت شادابانه نگردند.

عالمان تربیتی و جامعه شناختی با توجه دادن سمت سوی نگرش فلسفی خود تلاش عامدانه دارند. تا با تلفیق بخش پدیده های تحول زا و تحول پذیر رنگ و لعاب اصول ثابت را بروزرسانی نمایند. این راهبرد در جهت تحرک بخشی و پویایی امور مادی و معنوی جوامع انسانی، نوع مدیریت و حتی حکومتها امری ضروری و حیاتی می باشد.

زیرا حیات بخشی به نظامات اجتماعی و مطالبات انسانی اقتضا می کند. که نگاه ایستایی و سنتی ناکارآ در سیستمها و نظام برنامه ریزی مدرن شوند، و به اصول ثابت نگرشی و اخلاقی انگیزه های متعالی تزریق گردد.

حال ۴۳ سال از عمر انقلاب اسلامی و سیزده دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی می گذرد. در این چهار دهه و اندی فضای عمومی و مطالباتی داخلی و بین المللی بسرعت رعد وبرق تغییر کرده است. 

و هر کدام از دولت‌های منتخب با توجه به نیازهای ملی، بین‌المللی و محلی یا حتی قومی و نسلی خود را مطرح نموده اند.

تا با مشارکت حداکثری مورد اقبال ملت قرار گیرند. در این میان حمایت پیدا و پنهان نهادهای حاکمیت برای سوق دادن انتخابات یا لااقل افکار عمومی به سمت و سوی خاصی بر کسی پوشیده نیست. که آشکارترین این سبک و سیاق انتخاباتی در دوم خرداد ۷۶ به منصه ی ظهور رسید‌.

و در اثر مشارکت حداکثری نابهنگام و غیر قابل پیش بینی ملت باناکامی روبرو شد. ولی حاکمیت با بهره گیری از آن تجربه ی تلخ و مدیریت هوشمندانه بشکل چند جانبه عمل کرد. تا در انتخابات نهم در سال ۸۴ پیروزی غیر منتظره بر رقیبان منتقد و‌جبهه ی مغرور شده و متفرق  اصلاحات رقم بخورد.
لذا جناب آقای دکتر محسن رضایی که تجربه ی اکثر انتخابات را با حضور دارند. باید از کلیه ی عوامل فرآیندهای و موثر شجاعانه ، عالمانه و مطالبه گرایانه از حاکمیت بهره بگیرند.

و ابتداءً باید خود را شجاعتر و متحول شده با علم به خواست آراء خاکستری و تحول خواهان بتوانند معرفی نمایند. سپس نسبت به رقیب اصلی سنتی خود ( جبهه ی حذف کننده ی و پایداری چی ها) را مدرن و با برنامه ی کاربردی تر در میان اقشار متوسط و توده بسرعت جا بیندازد.

در عین خود را برآیندی از پدیده های جدید فرهنگی، سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی بصورت مدنی بتوانند معرفی نمایند، تا:

اولاً: به عنوان ورژن جدید در ایحاد انگیزه برای مشارکت حداکثری با اقبال ملت در انتخابات به باور عمومی و اقشار مختلف برسد.

ثانیاً:رویکردی آسیب شناسانه ی شفاف و گرایشی واقعی به تمامی دولتهای اعتدالی،اصلاحی و عدالتخواه با تاکید بر بهره گیری از ظرفیتها و پتانسیلهای ائتلافی و همسویی داشته باشد.

ثالثاً: ارزشی و عقبه ی ملی چون سرداران تاریخی در عهده مشروطه را برای کارآمدی توان ژنتیکی خود علاوه براینکه نباید فراموش کند بلکه باید در صدد احیاء برای مجد ایرانیان و عظمت اسلام قلمداد نماید که او نمایندگی می کند‌.

و نمونه ی بارز آن را در عصر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بصورت مصداقی و غیر قابل انکار بدون حجب و حیا بیان نماید. که در کنار رشید مردان ایران اسلامی و سرداران جاودانه ای مانند شهید باکریها، همتها، سلیمانی ها، هاشمی ها و کاوه ها.. تا ابد بر تارک تاریخ ایران اسلامی ثبت و خواهند درخشید. 

حرکت چکشی و شجاعانه با گفتمانی ائتلافی، اجماعی و مکمل دولتهای عدلتخواه، تحول خواه و مطالبگر یک ضرورت در وقت‌پایانی جناب دکتر رضایی است. که با تاکید بر اصلاحات رویکردها به حقوق شهروندی، مبارزه با فساد و اعتلای اقتصادی برای ارتقاء معیشت مردم یک امر ضروری برای موفقیت است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار