اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
شوشان - دکتر حسن دادخواه:

پس از پایان جنگ تحمیلی و تا امروز، از میان مدیران و نیروهای برآمده از تجربه های استان خوزستان، خویش را در دستگاه های اجرایی و مراکز پایتخت جای دادند. نگارنده یادداشت نمی داند که آیا از استان های دیگر هم مهاجرت به تهران، در همین حجم و تعداد صورت گرفته است یا خیر؟

از میان این مهاجران به مرکز، البته برخی به شخصیت ملی و کشوری تبدیل شدند. علت و سبب این پیشرفت، چه بسا تجربه های اندوخته شده آنان در دوران دفاع و جنگ تحمیلی است. تعداد دیگری هم در مدیریت های ستادی وزارتخانه ها یا پست های کارمندی جا گرفتند و ساکنان پایتخت شدند.

امروز نزدیک به سی سال از شروع مهاجرت نسل اول آنان سپری شده و به بازنشستگی نائل شده اند. گاهی به مناسبتی، فرصت دیدار و گفت و شنودی با این دوستان کهن و ساکنان پایتخت، بدست می آید و پیرامون مسائل گوناگون به سخن و تبادل نظر می نشینیم.

به رغم انتظاری که از سطح فکری و رشد فرهیختگی این دوستان مهاجر می رود که پس از سه دهه مرکز نشینی و دستیابی به فرصت ها و امکانات، باید در درجه و مرتبه فراتر از نیروهای استانی باشند، متاسفانه در حد و معدل پایین تری قرار دارند.

در برابر این دوستان، دیگر دوستان و نیروهایی دیده می شوند که به رغم آماده بودن زمینه و امکان برای مهاجرت به پایتخت، در استان خوزستان ماندند و به رغم در اختیار نداشتن کمترین امکان و تمکین و عدم همراهی مدیران استانی با ایشان، خوش درخشیدند و پرتو وجودی آنان سرچشمه راه ها و حرکت های نو و تازه گردید.

آری، مجتبی گهستونی از این دسته افراد عاشق سرزمین ایران و خوزستان است که با تمام وجود، خود را برای ارایه خدمات در عرصه های نو وقف استان خوزستان نموده است.

در دیدگاه آقای گهستونی همه انسان ها و شهروندان از هر قوم و مذهب، شایسته تکریم هستند.
محیط زیست و میراث فرهنگی و امکانات گردشگری استان در باور مجتبا، همه و همه از فرصت های ارزشمندی اند که باید مورد توجه قرار گیرد. ایشان دایره مفهومی میراث فرهنگی و گردشگری را توسعه بخشیدند و گستره آن را به انواع خوراکی ها، لباس ها، صنوف و حرفه ها، مشاغل خانوادگی و فرهنگی  تسری دادند.

شناسایی و شناساندن هنرمندان گمنام، خانه ها و سازه های تاریخی، مراکز فرهنگی متروک و فرسوده،  جستجو به دنبال یافتن رد پا از خادمان در همه عرصه ها و حرفه ها مانند پزشکان و ورزشکاران و آموزگاران و کتابفروش ها و روزنامه نگاران تاثیرگذار، همه و همه در لیست برنامه های روزانه مجتبی گهستونی است.

و جالب آنکه او به لحاظ شغلی و کسب درآمد ثابت و پایدار به هیچ دستگاهی وابسته و مستخدم نیست و زیستی ساده و هم ردیف با مردمان عادی دارد.

او مهربان و پر حوصله و آرام و پر محبت و فروتن است. و راستی مگر فردی جز با همین خصلت و سرشت می تواند شناسه این وطن و استان اهورایی باشد؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار