اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۹۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
شوشان - ملک محمد مکوندی:

بخش اول

1- سخنان نامزدهای ریاست جمهوری 1400 را در مناظره ها و برنامه اختصاصی از طریق صدا و سیما و سایر رسانه ها، مشاهده نمودم. به غیر از موارد معدود، هیچ کدام به مشکلات اساسی کشوراشاره ای نداشتند و برنامه ای  برای اداره کشور ارائه نکرده اند.

اصول گرایان با اغراق و گاها خلاف واقع، به دولت روحانی که در بدترین شرایط تحریمی طول تاریخ دنیا و فشارحداکثری امریکا و در شرایط کرونایی کشور را از فروپاشی اقتصادی و اجتماعی نجات داد و به عبارتی اصل نظام را حفظ کرد بشدت تاختند.

اما روحانی بر اساس منافع ملی و  به منظورجلوگیری ازسو استفاده ی دشمن دم فرو بست و وضعیت بحرانی کشور را با مردم در میان نگذاشت.

او از کاسبان تحریم و کسانی که بانی بهم خوردن برجام و خروج امریکا از ان شدند سخنی نگفت. ازکسانی که با اقدامات خود باعث دوری  کشورهای همسایه از ایران شدند.نامی نبرد.

 تا درارامش مملکت را به ساحل نجات برساند.اکنون اقایان مخالف برجام و حامیان ترامپ و کسانی که طرفدارانشان با اتش زدن سفارت عربستان و تهدیدات مکرر همسایگان باعث‌ دوری انها از ما شدند چون برنامه ای برای اداره کشور  ندارند،با پا گذاشتن بر روی حقایق و اخلاق، بدون ذکر عوامل اصلی همچون تحریم و کرونا به تخریب دولت روحانی می پردازند.

2- سید رضا اکرمی عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز و عضو شورای وحدت اصول گرایان که از رییسی حمایت می

کنند "فرمودندکه بعنوان یک طلبه این  دو مناظره را شنیدم و‌ در دفتر یادداشت کردم، فکر هم در مورد انها می کنم .

اولا این اقایان هیچکدام در حد رئیس جمهوری اینده ظاهر نشدند‌. او در ادامه گفت:  نکته بعدی اینکه بالاخره ما اشکال نسبت به دیگران و  گذشته داریم اما بیایید یک سرسوزن انصاف به خرج دهید ایا عمدا کار نکردند یا نگذاشتند که کار کنند.

کرونا یکسال و نیم است که بیش از یک میلیون نفر را در گردشگری بیکار کرده، حالا رئیس جمهور یا دولت چه می خواهد انجام دهد؟ کرونا دنیا را به زانو در اورده است.

همین که ما الان زنده هستیم و مملکت را اداره می کنیم و افتتاح را انجام می دهیم باید شاکر خداوند باشیم و از مردم یاری بخواهیم.

انچه رخ داد  بی انصافی، ضد اخلاقی و بی وجدانی بود " متاسفانه کاندیداهای اصول گرا تا انجاکه وقت اجازه می داد به دولتی که توانست درفشار حداکثری امریکا و کرونا و کارشکنی اقایان و دوستانشان در برجام و FATF نظام را حفظ کند. بیشترین حمله را نمودند.بدون اینکه برنامه ای برای معضلات اصلی و اساسی کشور برای اینده ارائه دهند.

3-به قول سعدی: 

بیار انچه داری زمردی و زور
که دشمن به پای خود امد به گور
به کارهای گران مرد کار دیده  فرست
که شیر شرزه در ارد به زیر خم کمند.

دولت داری و دولت مداری کار هرکس نیست که با چهار تا شعار توخالی و عوام فریبی بخواهد توجه مردم را به خود جلب نماید.

یکی شعار یارانه 200 هزار تومانی و دیگری شعار یارانه 450 هزار تومانی به افراد و حقوق به زنان خانه دار می دهد ان سومی همانند مزایده شعاریارانه 500 هزار تومانی سر می دهد.

ان دیگری شعار مبارزه با فساد می دهد. وقتی سوال می شود که از کدام منبع می خواهید این رقم را تا مین نمایید ابتدا به مبلغ 138 میلیارد دلار یارانه پنهان انرژی به نقل از صندوق بین المللی پول اشاره می کنند.

این در حالی است که صندوق بین المللی پول در امار 2019 و 2020 خود هیچ گزارش و یا تخمینی و یا اشاره ای به یارانه انرژی در ایران ندارد.

اژانس بین المللی انرژی در گزارش تازه ای اعلام کرد که یارانه پنهان انرژی در ایران 86 میلیارد دلار است.

حال باید دید منظور از یارانه پنهان چیست؟ منظور از یارانه انرژی این است که یا دولت انرژی را با قیمت بالا وارد می کند وبا قیمت ارزان در اختیار مردم خودقرار می دهد.یا اینکه انرژی در داخل کشور با هزینه بالا تولید شده و با قیمت ارزان به مردم تحویل می شود که مورد دوم، را اصطلاحا یارانه پنهان می گویند.

یارانه برق در ایران طی سال گذشته 52 میلیارد دلار شده و سهمی بالغ بر 60 درصد کل یارانه های پنهان انرژی کشور را به خود اختصاص داده است. یارانه محصولات نفتی شامل بنزین و گازوئیل 18 میلیارد دلار و یارانه گاز نیز 16 میلیارد دلار بوده است.

حال اگر بخواهند یارانه پنهان را به برق و بنزین و گازوئیل و گاز ندهند و پول انرا بصورت یارانه  450 یا 500 هزار تومانی به مردم بدهند در این صورت قیمت برق به 10 برابر  و قیمت بنزین و گازو ییل به 20 هزار تومان و 15 هزار تومان و قیمت گاز هم چند برابر می شود.

اتفاقی که در دولت احمدی نژاد افتاد از یک طرف یارانه به مردم داد از انطرف قیمت برق و اب و گاز و سوخت افزایش یافت.

در حالی که دادن یارانه که همه کاندیداها به ارقام مختلف به ان اشاره کردند نوعی شعار پوپو لیستی است و به جای ارائه برنامه در مورد مسائل اساسی کشور روی به شعار دادن اوردند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
comment
0
0
comment ملک جان: چون پیر شدی حافظ از میکده بیرون شو.....
آخه دیگه روحانی جائی برای دفاع گذاشته یا خدای نکرده تو مشاعرت را ......
عرض خود می بری و .....
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار