اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴
شوشان - نوید قائدی:

شهر من اهواز سال ها است پیشوند کلان شهر بودن را یدک می کشد، اما شاخصه ها نشان می دهند از حداقل های یک شهر متوسط هم محروم است،خصوصا بحران حاشیه نشینی و وجود چند ده محله کم برخوردار که مردم آن ها در درد و رنج گذران زندگی می کنند.

شهر اهواز مرکز استانی است که سهم بالایی در تولید ناخالص ملی دارد و از دیرباز مدنیت مدرن در تعدادی از شهرهای آن به واسطه استخراج نفت شکل گرفته است.

در مرکز شهر اهواز یکی از قدیمی ترین دانشگاههای کشور قرار دارد که مرکز تولید علم و اندیشه است،بسیاری از نگارشگران تاثیر گذار کشور از این استان برخواسته اند،در همین برهه حساس دهه اخیر که کمبودها در شهر بیداد می کنند بسیاری از کنشگران اجتماعی و جراید و مراکز دانشگاهی و نهادهای مدنی انتقادهای گسترده ای را در حوزه مدیریت شهری داشته اند.

یکی از ایرادهای مهم این شهر به قول حضرت سعدی: دم فروبستن به وقت گفتن است، در همین برهه حساس انتخابات شورا که تکلیف مدیریت شهری برای یک دوره چهارساله مشخص می شود و اتفاقا باید زمان میدان داری انواع کنشگران واقعی و مردمی و دلسوزان باشد،متاسفانه اکثرا آن ها به هر دلیل مصلحت اندیشانه و یا منفعلت طلبانه سکوت اختیار می کنند و حاضر نیستند در این برهه حساس به وظیفه روشنگری مردم بپردازند،به مردم بگویند که این انتخابات حساس است و مردم باید با تمام توان به صحنه بیایند و یک بار برای همیشه تکلیف شهر را نهایی نمایند تا مردم انتخاب درست و اصلح نمایند و عاقبت شهر ختم به خیر شود، تا عرصه بر اغیار تنگ شود.

در نبود حداکثری مردم ، در عدم روشنگری مردم کف اجتماع و در همان چرخه باطل فقر و حاشیه نشینی و وجود افراد از خدا بی خبر که در قبال دریافت پول مردم را در مسیر اشتباه انتخاب هدایت می کنند، چرا باید انتظار حسن عاقبت برای شهر داشت؟ معلوم است که کوتوله های فکری و منفعت طلبان و افراد ناصواب شهر را خالی از عقلا می بینند و میدان را برای ترک تازی با پول و فساد در قالب خرید افراد و جهت دهی افکار باز می بینند.

بار این شهر بر زمین مانده و آینده شهر موهوم است،قصدم  ناامید کردن مردم شهر نیست اما وظیفه است و  باید واقعیت های عریان را گفت تا وجدان های آگاه بیدار شوند.

ایها الناس در روز رای گیری انتخابات شورا هزاران کودک توسط افراد منفعت طلب اجیر شده بودند تا برای این افراد خبیث رای آوری کنند و افراد حقیر را به بالا بیاورند، صدها هزار هدیه و کارت پولی در بیرون شعب توزیع شد تا افراد ناصواب را بالا بکشند و البته موارد فجیع دیگری که گفتن آن ها شرم آور است.

ای مردم شریف اهواز و کنشگران و اهل فن که مرتب شعارهای قشنگ و زیبا می دهید اما در بزنگاه های حساس شانه خالی می کنید و حاضر نیستید در قبال مسئولیت اجتماعی برای شهر خود افراد آگاه و خبیر و پاکدست را شناسایی و مرد و مردانه به مردم معرفی کنید و پای مسئولیت آن ها بایستید، تا شاید این چرخه باطل معدوم شود تا شاید شهر از معرض قربانی شدن رهایی یابد.

اما فردای انتخابات زبان های نقد که نه بلکه غر زدن ها بلند می شود، که البته هدف بیان فضل است و خود را متمایز دانستن از دیگراناست ، چون اگر زبان نقد و توصیه واقعی بود ، باید در زمان لازم فعال می شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار