اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲
شوشان - زمان بابادی شوراب :
حکایت :
 در زمان قدیم گروهی از دزدان و راهزنان  قافله بین راهی، برای پیشبرد کار، خودشان را به سه قسمت تقسیم کرده، گروهی با دادن پول و قدرت به داروغه، والی با حاکم وقت دست به یکی کرده و با دادن حق سهم از حمایت های آنان برخوردار می شدند
دسته دوم به شهرهای اطراف رفته و خود را تاجر موفق و در مورد رونق کسب و کار و تجارت و بدست آوردن سود فراوان به دنبال همراهان تاجر و سرمایه گذار دیگر در بین تاجران آن منطقه تبلیغ می کردند
و گروه سوم هنگام عبور کاروان ها برای تجارت به شهر، با اطلاعات نیروها نفوذی در محل مناسب کمین کرده و غافله ها را غارت می کردند.

این شکل اتفاق، هرچند مدت یکبار در اطراف شهر صورت می گرفت و هنگامی که مالباخته گان به حاکم شهر برای گرفتن حق خود و دستگیری راهزن ها مراجعه می کردند، حاکم شهر با دادن قول و امروز و فردا کردن مالباخته گان، کاری می کردند که مالباخته گان به امید واهی رسیدگی به شکایت آنان، شهر را به مقصد شهر خود ترک می کردند.

در بین تاجران، افرادی برای مرتبه های بعدی هم وسوسه سود کلان باعث می شد که با فروش اموال خانه و چهارپایان زیر پای خود و کسب سرمایه برای بار دوم و سوم برای تجارت و مطالبه حق گذشته خود به شهر دزدان بروند.

بعضی ها ورشکسته و برخی براساس طمع و خریت نوبت های متعدد دیگری سفر زیانبار خود را تکرار و از دفعات قبلی عبرت نمی گرفتند.

سالهای طولانی با وجود تجار نادان و طمع کار، این گروه راهزن با همین ترفند  تاجران بیچاره و نادان شهرهای اطراف را سرکیسه می کردند.

واقعیت :
انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر اهواز همزمان با دیگر شهرها و انتخابات ریاست جمهوری در 28 خرداد 1400 با مشارکت قابل قبول مردم با ذوق پیروزی خود و اطرافیان برگزار گردید.

در این دوره مانند دوره های قبل افراد انتخاب شده از درون صندق ه؟؟؟؟ ا، برای مردم تعجب آور و بنحوی اگر گفتن معجزه به این کار گناه نباشد، برای افراد صادق یک معجزه بود.

و افرادی که انتخاب شده بودند حداقل محبوبیت و معروفیت لازم را نداشتند، فقط با نفوذ شهادت شهود (طبق فایل صوتی جناب ذالفقاری برای با نیت حیر کسب قدرت برای جهان اسلام) موفق شدند.
در بین نامزدهای ثبت نام شده و مدعی نیز افرادی وجود داشتند که با اتکاء به سواد، قوم و محبوبیت شهری خود، پیروزی را حق خود دانسته و اعتقاد داشتند لیست منتخبین مورد قبول شهر نبوده و حق آنها ضایع و رای آنها خوانده نشده، به همین علت برای بیان نارضایتی و اعتراض خود به هرکاری از جمله تجمع در مکان های متعدد، رسیدن خدمت افراد مذهبی  سیاسی و بزرگان و استاندار، فرماندار و نمایندگان شان در مچلس، همچنین  شکوائیه تنظیم نمودند که این صاحب نفوذان و مسئولین شهر جهت پیگیری مشکل و اثبات معضل تقلب احتمالی در انتخابات به آنها وعده رسیدگی دادند، غافل از اینکه انتخاب لیست با مشارکت و همفکری این افراد تنظیم شده(مطمئنا این رسیدگی ها انجام خواهد شد!)ولی مشکلی که به وجود می آید، رسیدگی مدت زمان زیادی برده و موضوع در شهر به فراموشی سپرده می شود و عده ای از نامزدها به پول، طایفه، سواد و تجربه خود اتکا می کنند و دوباره برای پیروزی در دوره آتی ثبت نام می کنند.

نکته آخر :
افرادی که سودای کرسی شورا اسلامی  شهر را دارند بهتر است یک نخ دور انگشت شان ببندند تا ۴ سال آینده، اتفاقات این روزها از ذهن شان فراموش نشود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار