شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
شوشان - جواد الهایی سحر:


- به دولت تدبير و اميد ،امیدی نيست ؛ از همان اول تکلیف مان را روشن کنيم! دولتی که عالی‌ترین مقامش در حوزه محیط‌زیست بگوید: "سرمایه‌گذاری برای اطفای حریق جنگل‌های ایران، توجیه اقتصادی ندارد." یا نمی‌فهمد که جنگل چیست و یا فهمی از توجیه اقتصادی ندارد.انتظار دادن حقآبه هورالعظيم را داريد؟

- دست مان از استاندار خاكستري و سازمان آبسالار هم شسته ايم! نماينده هاي ما خصوصا نماينده دشت آزادگان و اهواز و شادگان هم سرد سرد اند و مفاهيمي همچون توسعه و حفظ طبيعت و نجات زيست بوم ما برايشان اهميتي ندارد!

- اما به مردمِ سرزمینم بسیار امیدوارم و می‌دانم که همیشه اهل سرودنِ ترانه معجزه هستند، به ویژه در بزنگاه‌هایی که اغلبِ سیاستمدارها، چراغ‌ها را خاموش و نفرین‌ها را روشن کرده‌اند.

- من به صبوری و بردیاری و شکیبایی و استقامت مردم رفیع حویزه بستان جفیر دارخوین حمیدیه و... ایمان دارم و مطین هستم این مردمان  مرزبانی جسور ، ایرانبانانی اصیل و پاسباناني شجاع از مرزهاي ميهن خودبوده و هستند 

- تاريخ گواه بر آن است که عشاير خوب ما اين پاسداران بيدار ،جامعۀ ولايي و جهادگر اين  مرزداران هميشه بيدار  در راه پاسداری، اعتلاء از مرزهاي ایرانزمین به طور مستمر و متعهدانه  فداکاری و جانبازی نموده اند.

-  مردمان مرز نشين ما  این کهن قوم پاکنژاد واصیل بااتّکاءبه علم، دانش، تبّحر وتفّکرشان درکمال ازخودگذشتگی،آزادگی وفرزانگی،درامور اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جاودان سرزمینشان فعالیت روزمره داشته و ِدین خود را به پروردگاه عزیزشان،  به خوبی ادا نموده اند.- پس براي آباداني ايران ما ،براي احياء خوزستان به كمك ابرزيست بوم ترين محيط زيست ايران هورالعظيم بشتابيم برای تشکیل گروه امداد و نجات هورالعظيم هم‌قسم شویم كمك هاي خود را به سوي مردمان خوب هورالعظيم روانه كنيم به مردمان خوب رفيع و بستان اميد و اميدواري ببخشيم تا بدانند كه تمام خوزستان از تمام رنگين كمان قوميت ها در كنار شان هستند.

- يكي از خبرنكاران سبز ما تيمي از اصحاب رسانه تشكيل دهد و ظلم و ستيز با طبيعت و با مالكان  طبيعت را منعكس كنند نخبه هاي علمي ما تخريب اين سرمايه عظيم ملي را بازگو كنند و همه ما به كارزار گروه امداد و نجات هورالعظيم به پيونديم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار