شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۸۵۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷
شوشان - زمان بابادی شوراب:

بسمه تعالی

شیخ  محمد تقی شوشتری، بعنوان یکی از عالمان دینی برجسته کشور که برخاسته از خاک گهربار خوزستان می باشد، مریدان فراوانی در جهان اسلام داشته و دارد و همچنین در زمان حیات ایشان بسیاری از مردم لربختیاری مرید وی بوده و مسائل شرعی خود را از ایشان جویا می شدند و می توان گفت این علامه عالیقدر مظهرِ خیر، لطف و هدیه خدا به مردم زمان خود و آیندگان بوده و هست.

از این جهت، وی هیچگاه خود را به سیاست آلوده نکرد و به دلیل اینکه برای دین و اعتقادات مردم ارزش والایی قائل بود و اعتقادی به تلفیق دین و سیاست نداشت و همیشه از سیاست و سیاستمداران در همه حال دوری می جست و دین را بازیچه کارهای سیاسی قرار نمیداد و از افرادی که به نحوی میخواستند ایشان را وارد سیاست کنند و از کلام و نفوذ ایشان به نفع خود استفاده نمایند، دوری می جست.

ایشان در برخوردهای مردمی و تالیفات و نوشته های خود، طریق دین را به مردم یادآور می شد، هیچگاه در پی آن نبود که مردم را به زورِ سیاست وارد این راه و طریقت کند.

وی اعتقاد داشت نخبگان و مردم عادی جامعه باید با آگاهی کامل نسبت به دین اسلام، به آن تمایل نشان داده و روی آوردن کورکورانه چیزی را نه نپذیرند.

همچنین روایتهای نقل شده از ائمه علیه السلام و پیامبر صلوات الله علیه را کاملاً ریشه یابی می کرد و آنانی که با اصول اسلامی نامنطبق بود و به جعلی بودن آن پی می‌برد، قبول نداشت.

کلام آخر:

کوچکتر از آن هستم که بخواهم در مورد علامه بزرگی مانند شیخ محمدتقی شوشتری مطلبی را عنوان کنم، ولی چون در فضای مجازی مشاهده کردم که گروهی نا آگاه و نادان، به ساحت مقدس ایشان بی ادبی روا داشتند، وظیفه دانستم تا گوشه ای کوچک از خصوصیات این مرد بزرگ و ارزشمند را از نظر خودم عنوان نمایم.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
امیر بن عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
comment
0
0
comment بسیار عالی و سپاسگزارم که از خدمات این عالم وارسته پشتیبانی و حمایت نمودید انسانیت به ناسزاگفتن به دیگران نیست و ناراحت بودن از حاکمان فعلی نمی بایستی دلیلی باشد تا هر انسان واریته و عالمی دینی را مورد غضب و شماتت خود قرار دهیم روح این بزرگوار هم شاد
comment
سید حسن عبودی
|
United States
|
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
comment
0
0
comment خیلی خوب و بسیار ارزنده
comment
اسکندری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
comment
0
0
comment مرحبا استاد بابادی . روح علامه شوشتری بزرگ شاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار