شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۵

فرشاد داودي : استان خوزستان به دليل مسائل اقتصادي ، جغرافيايي ، قوميتي ، امنيتي و ... اگر حساس ترين استان كشور نباشد بي شك دومين استان حساس و استراتژيك كشور است كه دولت مردان جمهوري اسلامي به خوبي از آن آگاه هستند لذا به همين سبب انتخاب استاندار اين استان با بقيه ي استانهاي كشور كمي متفاوت تر به نظر مي رسد زيرا هم بايد درس هاي بيشتري خوانده باشد و هم امتحانهاي بيشتري پس داده باشد كه خوشبختانه استاندار جديد استان اين خصوصيات را دارد و تجربه ي بالاي ايشان مي تواند مسير ناهموار پيش روي را كه متاثر از ميراث به جاي مانده ي هشت سال گذشته است هموار كند؛ هشت سالي كه هم مديريت اشتباه اش در سطوح مختلف اقتصادي ،سياسي ، اجتماعي ، فرهنگي و ...باعث وضعيت موجود شد و هم تحريم هاي اقتصادي.

پس از انقلاب مردم ايران تا آمدند طعم شيرين انقلاب را بچشند طعم تلخ هجوم وحشيانه ي بعثي هاي عراق و جنگ را چشيدند. پس از آن نوسانات اقتصادي و دولت سازندگي بود ادامه ي سازندگي در دولت اصلاحات و گفتگوي تمدن ها بود كه تازه مردم داشتند نفس راحتي مي كشيدند زيرا هم سازندگي باعث رونق اقتصاد مردمي شد و هم سياست هاي به جاي دولت چه در بخش هاي مختلف داخلي و چه در سياست خارجي باعث برداشتن فشارها و همراهي كشورهاي همسايه و غير همسايه با كشور عزيزمان گرديد كه اين دو سياست مكمل در داخل و خارج باعث شد مردم ايران هشت ساله ي دولت اصلاحات را هيچگاه از ياد نبرند. پس از دوران اصلاحات دولت مهرورزي آمد كه در ابتدا مردم فكرهاي ديگري در موردش مي كردند و در انتهايش چيزهاي ديگري ديدند! كه نتيجه ي آن نيز در تمام بخشها متاسفانه برگشت به عقب بود

دولت تدبير و اميد براي رسيدن به هدف والاي خود اگر نمي خواهد از دولت اصلاحات كپي كند قطعا بايد فاكتور بگيرد چون بهترين شيوه و الگوي دولتي پس از انقلاب بود. در دولت تدبير و اميد باید ميانه روي و اعتدال با چاشني اصلاحات سرلوحه قرار بگیرد. پس در استان نيز بايد اين سياست اعمال شود. لذا در تكميل نگارشم در چند سطر بالا در خصوص تجربه ي بالاي استاندار و گذر از مسير ناهموار فعلي ، ادامه مي دهم ، استاندار خوزستان براي پيشبرد اهداف دولت یازدهم و موفقيت خود در اين استان حساس بايد در ابتدا به ساكن موارد زير را مد نظر داشته باشد.

1- استفاده از مديران امتحان پس داده ، با تجربه و كارشناس در مديريت هاي كلان استان . در اين گونه سمت ها جوانترها تجربه ي كافي را ندارند و بازنشسته ها هم ضمن عدم تحرك كافي باعث تنگي جا براي شايسته ترها خواهند شد. ترجيحا از ميانسالان با تجربه ي موجود استفاده شود.

2- از جوانترها براي مديريت هاي ميانه و كوچك استفاده تا انشا الله تجربه اندوخته و براي آينده ي مديريت استان و كشور دغدغه اي نداشته باشيم.

3- حمايت از توليد و شغل را سرلوحه ي كاري خود قرار دهد.

4- با احترام به قوميت هاي درون استان نگاه كند.

5- از ظرفيت هاي استان و منابع استاني حمايت و دفاع كند.

6- مسائل فرهنگي و فعالان فرهنگي را تهديد نداند بلكه با بازتر كردن فضا و با نقد پذير كردن مديران استان از اين ظرفيت به عنوان يك فرصت بهره گيرد.

7- اين واقعت را به اعضاي هيئت دولت بقبولاند كه استان خوزستان را همرديف استانهاي ديگر قرار ندهند و تمام تلاش و چانه زني خود را براي احقاق حق مردم استان خوزستان در تهران به كار گيرد.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
htht
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
comment
0
0
comment .. تو اولین قدم فرماندار دزفول عوض کنه ..
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
comment
0
0
comment سلام لطف کنه در مورد ساعات تجدید نظر کنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار