اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
با دعوت دکتر علیرضا ورناصری صورت پذیرفت:
جلسه بررسی وضعیت و بازسازی مناطق زلزله زده با حضور رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس و جمعی از مدیران کشوری و استانی در منطقه تاراز برگزار شد

به گزارش روابط عمومی نماینده مردم شریف شهرستانهای مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی ، با دعوت دکتر علیرضا ورناصری جلسه بررسی وضعیت و بازسازی مناطق زلزله زده با حضور رئیس کمیسیون آب و کشاورزی مجلس شورای اسلامی ، رئیس سازمان امور عشایر کشور، رئیس سازمان دامپزشکی کشور، رئیس سازمان شیلات کشور ، مدیرعامل شرکت های تعاونی روستایی کشور ، فرمانداران ۴ شهرستان و مدیران شهرستانی در منطقه تاراز شهرستان اندیکا برگزار شد.

در ابتدای این نشست ، سید علی اکبر موسوی امام جمعه اندیکا اظهار داشت : از نماینده زحمتکش و جهادی تقدیر و تشکر میکنم که شبانه روز در حال فعالیت و تلاش هستند و مشکلات مردم را گره گشایی میکنند. 

وی افزود : اندیکا دارای مشکلات فراوان است از جمله: نبود بیمارستان با اینکه بالغ بر ۶۰هزار نفر جمعیت داریم اما متاسفانه از داشتن بیمارستان که برای مردم شهرستان حیاتی است محروم هستیم و در این زمینه دچار مشکلات فراوان شدیم و برای خدمات درمانی باید به شهرهای مسجدسلیمان و اهواز رجوع کنیم.

در ادامه این نشست عبیات معاون عمرانی استانداری گفت : در ارتباط با خسارات وارده ناشی از زلزله کارهایی در هیئت دولت اتفاق افتاده و در آتی انجام خواهند شد

وی با بیان اینکه اندیکا محرومترین شهرستان استان و جز ۳۱ شهرستان کمتر برخوردار کشور شناخته شده است یادآور شد : زلزله های متعدد در اندیکا خسارات فراوانی وارد کرده ، ساختمانها دچار آسیب دیدگی شدند و نیازمند بازنگری جدی است.

وی با اشاره به خسارت ۱۵۵ میلیارد تومانی در حوزه راه و آب اندیکا ، اضافه کرد : در زمینه شیلات و پرورش آبزیان آسیب جدی وارد شد و به اشتغال و کارکنان این حوزه خسارات فراوانی وارد شده است همچنین ۱۰۰۰ جایگاه دامی تخریب شده که ان شاءالله بزودی تصمیمی اتخاذ خواهد شد تا این مشکل هر چه سریعتر حل شود‌

سپس فرمانداران ۴ شهرستان به بیان مشکلات و دغدغه های مردم پرداختند.

 دکتر ورناصری نیز طی این نشست بیان کرد : هدف از این نظارت میدانی بررسی مباحث مربوط به زلزله، کشاورزی، حوزه درمان، راه ها و میزان تخریب مسکن  زلزله زدگان به صورت میدانی و جمع آوری آمار و گزارش های تخریب است تا در مجلس ارائه و بررسی و برای مباحث اسکان موقت و دائم و بازسازی زیرساخت ها برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت اندیشیده شود و امور مربوطه از دستگاه های اجرایی پیگیری شود.
 
وی تصریح کرد: به واسطه محرومیت های مضاعفی که در منطقه وجود دارد و سال های طولانی از شاخص‌های توسعه برخوردار نبوده علاوه بر موضوع زلزله مباحث مربوط به حوزه کشاورزی و دامداری نیز باید مورد بررسی قرار گیرد .

در خاتمه جلسه محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس  درباره نظارت میدانی از مناطق زلزله زده شهرستان اندیکا، گفت: خوشبختانه زلزله اندیکا خسارات جانی نداشته اما خسارت های مالی در حوزه های کشاورزی و بخش های دیگر اتفاق افتاده و بالغ بر 500 میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بخش های دامپروری، شیلات و باغبانی خسارت هایی در مناطق زلزله زده اندیکا ایجاد شده که در جلسه آتی کمیسیون کشاورزی مجلس با حضور وزرا و مسئولان ذیربط تصمیماتی اتخاذ خواهد شد و با توجه به تاکیدات رئیس مجلس مبنی بر رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان اقدامات و رسیدگی ها پیگیری خواهد شد.

عسکری ادامه داد: باید به صاحبان منازل مسکونی تخریب شده از زلزله و زیرساخت های بخش دامپروری کمک های بلاعوض و وام های کم سود پرداخت شود تا بازسازی شروع شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به تلاش های علیرضا ورناصری نماینده مردم شهرهای مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتگل در مجلس برای پیگیری امور حوزه انتخابیه اش، گفت: علاوه بر اینکه مشکلات و مسائل مربوط به راه ها و جاده های منطقه باید حل شود باید یک برنامه زمانبندی شده نیز برای رسیدگی به امور تعریف شود.




نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار