اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
رئیس هیات مدیره مرغداران خوزستان با اشاره به جوجه‌ریزی کم در استان، از کمبود مرغ در روزهای آینده خبر داد.

محمد حسین زمانی‌راد در خصوص وضعیت جوجه‌ریزی در خوزستان اظهار کرد: در طرح سامانه سماسط وزارت جهاد کشاورزی، فاصله جوجه‌ریزی ۶۰ روزه را به ۹۰ تا ۱۰۰ روز افزایش دادند اما نه تنها جوجه ارزان نشد بلکه گران‌تر هم شد.

وی افزود: این صحبت ها که گفته می شود جوجه کم است درست نیست؛ در آبان ماه امسال ۱۲۱ میلیون قطعه جوجه در سامانه سماسط اتحادیه سراسری ثبت شد.

رئیس هیات مدیره مرغداران خوزستان با بیان این‌که همیشه تولید خوزستان نسبت به مصرف منفی بوده است، گفت: پیگیری‌ها را انجام دادم اما گفته می‌شود به دلیل این‌که این طرح به صورت سراسری اجرا می‌شود، حق اعتراض نداریم.

زمانی‌راد بیان کرد: متاسفانه سهمیه‌بندی را بر اساس نیاز استان در نظر نمی‌گیرند. بر اساس نیاز استان باید در ماه ۸۰۸ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه، جوجه‌ریزی داشته باشیم اما این ماه ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: بنابراین در یک ماه آینده بابت مصرف (تامین) مرغ استان مشکل خواهیم داشت و قطعا با کمبود مرغ مواجه می‌شویم.

زمانی راد که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، بیان کرد: استان های دیگر چهار تا پنج برابر مصرف، تولید دارند اما از قبلا خوزستان ۳۰ درصد تولید کم دارد که مابقی مرغ مصرفی را از استان‌های همجوار تامین می‌کردیم که اکنون شرایط بدتر شده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار