اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
گفتگو با استاد نوربخش خدادادیان، دوستدار محیط زیست و پدر کاکتوس در خوزستان

شوشان - محمد بخشی:

شاید بتوان نام این کار و حمل بر این زحمات را معجزه ی عشق نامید ؛ زیرا اعتقاد داریم که  انجام این گونه فعالیت‌ها ونگهداری گل وگیاه واعطای آن بدون هیچ مزد ومنتی به همنوعان کاری بسیار بزرگ ودلی مهربان میخواهد و قطع به یقینً پشتوانه ای از علاقه و عشق را میطلبدکه امیدوارم این عشق در همگان به وجود آید.

استاد نوربخش خدادادیان، دوستدار محیط زیست و پدر کاکتوس در خوزستان ساکن در شهرستان اولین ها یعنی مسجدسلیمان دراین رابطه می گوید: انگیزه و علاقه مندی به سرسبزی محیط پیرامون عاملی است که به خودی خود باعث اتفاقات و اثرات ماندگار و مثبت در جهان هستی میگردد.

وی ادامه می دهد: حراست و نگه داری از محیط زیست جان پناه و مکان امنی است برای جانوران و همچنین تولید اکسیژن و حفظ و پایداری خاک.

سایه درختان نعمتی است عظیم برای زندگی انسان و کسانی که آخر هفته ها را برای تفریح واستراحت در تفرجگاهها سپری می کنند و پاکیزه نگه داشتن اطراف این درختان باعث عمر طولانی و ماندگاری این درختان شده و این مساله یکی از مهمترین وظایف حیاتی است  که بر گردن همه ماسنگینی می کند تا بتوانیم این مهم را برای نسل های آینده  سرپا و حفظ کنیم.

مساله ای که متاسفانه این روزها در سایه کم کاریها و بی توجهی های انسان رو به تخریب قرار گرفته و روز به روز به ورطه نابودی میرود.

استادخدادادیان خاطرنشان کرد: بدین منظور طی سال های متوالی سکونت در مسجدسلیمان، با عشق به طبیعت و محیط زیست اقدام به تولید نهال از طریق بذر و یا قلمه زنی و کشت و پرورش مقادیر بسیارزیادی از گیاهان در محل های مناسب کرده که این کار را وظیفه ای نسبت به خالق و همنوعان دانسته و بدون هیچگونه چشم ‌داشتی نتیجه این زحمات را با اهدای این نهال و بذرها به شهروندان عزیز و روستاییان محترم به طور رایگان انجام داده و خواهم داد.

وی گفت:باید یادآور شوم تاکنون تعداد درخت های موجود و سرپا که بنده افتخار آن را دارم در جای جای شهر و حاشیه طبق شهود کاشته و حفظ ،آبیاری و نگه داری کرده ام بیش از یک هزار و دویست اصله درخت میباشد که این جدا از اهدایی ها مختلف میباشدو برای کشت هر نهال این شعر را که از سروده ها و گفتار حقیر که از خدمتگزاران مردم میباشم را زمزمه و زیر لب میخوانم:

«و بکاریم درختی سر ره شاید
 او جان پناهی گردد»

از دیگر کارهای مهم بنده تولید بیشتر از صدها و بالغ بر هزار گلدان انواع گیاه کاکتوس و گل های فصلی و توزیع آن مابین شهروندان و ادارات به صورت رایگان است که این نیز برای بنده افتخار و جای بسی خشنودیست.

باشد تا با ارائه این خدمات که با مختصر بضاعت شخصی ارائه می شود بتوانم خاطراتی ماندگار و خوش در قلب همه همشریان و همتبارانم به یادگار بگذارم .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار