شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
شوشان - محمد سعید بهوندی:

(بازنشستگان نیز تنها تشنه‌ی عدالت‌اند، لایحه‌شان را دریابید، بی‌اعتنایی و بی‌احترامی روا نیست!)


هیچ گفتار و رفتارِ حتی خیری، بدون توجه به عدالت و لحاظ نمودن آن، از درجه‌ی اهمیّت و ارزشِ حقیقی برخوردار نخواهد بود و مسیرِ عدالتِ الهی‌گونه، تنها مسیرِ نجات‌بخشی است که به مقصود و مقصدِ مقدس منتهی میگردد.

زیر پا گذاشتن و مغفول ماندن از عدالت، به هر علت و بهانه، ولو با نیّت خیر، مردود و فاقدِ هر قیمتی است و هر سیستمی که به گمان خودش اجرای عدالت را ولو بصورتِ موقت، فدای پر کردن چاله چوله‌های موجود نماید، مطمئن باشد؛ دیری نخواهد پایید که خود را بر لبِ پرتگاههایی عمیق و دهشتناک مشاهده خواهد کرد.

ذبحِ عدالت و قدم گذاشتن در مسیرِ ظلم و بدتر از آن تبعیض‌های استخوان‌سوز، ولو اندک، بزرگترین و ناشیانه‌ترین اقدام در طولِ تاریخِ بشز بوده و خواهد بود و این هستی لایتناهی که شناختش در این ابعادِ بی‌نهایت، با اندک علم انسان سازگار و میسّر نیست، جز با عدالت قوام و پایداری نیافته است.

عدالت زیباترین و مهمترین هدیه‌ی خدا به انسانی که جز با آن سیراب نمی‌شود و همچنین قادر نخواهد بود، تمامی استعدادهای خدادادی‌اش را بدون وجودِ آن به فعلیّت برساند.

بنابراین؛ هیچ بنده‌ای از بندگان خدا، در هر موضِع و منصبی که باشد، زیبا و شایسته نیست که فراتر از عدالت و فاصله گرفتن از آن، ولو ناچیز، در حقِّ دیگر بندگان و انسانها اقدامی نماید و نزد همه‌ی انسانها شایسته، حیات بر مبنای عدالت، همواره لذت‌بخش‌ترین حیات‌هاست.

با این توضیح و تبیین مختصر در مورد عدالت، سیستمهای حاکم در جهان، چه الهی و چه غیر الهی، بدانند که؛ تا به عدالت به عنوان پایه و اساس ساختمانِ زندگی انسانها توجه عملی نداشته باشند، حاکمیت‌شان توجیه‌پذیر و قابل دفاع از جانبِ خود یا دیگران نیست.

امام علی علیه‌السلام:

إنَّ العَدلَ مِيزانُ اللّه ِ سُبحانَهُ الَّذي وَضَعَهُ في الخَلقِ و نَصَبَهُ لإِقامَةِ الحَقِّ، فَلا تُخالِفْهُ في مِيزانِهِ و لا تُعارِضْهُ في سُلطانِهِ/ عدالت ترازوى خداى سبحان است كه آن را در ميان خلق خود نهاده و براى بر پا داشتن حقّ نصب كرده است. پس، برخلاف ترازوى او عمل نکن و با قدرتش مخالفت مورز.

منبع: میزان الحکمه، ج ۶، ص ۷۸

مقام معظم رهبری:

اگر خداى ناكرده نسبت به بازنشستگان بى‌اعتنايى، بى‌احترامى و بى‌توجهى شود و آنها دچار مشكل شوند، اين آيينه‌ى فرداى كاركنان امروز خواهد بود. بازنشستگان، نيروى فعاله‌ى كشور در اندكى پيش از اين هستند كه تلاش كرده‌اند، زحمت كشيده‌اند، بسيارى از آنها شب و روز و عمر و جوانى خود را صرف كار كرده‌اند و بايد كشور به اين تلاش و به اين زحمت‌كشى مستمر دوران عمر پاسخ گويد.

اين را بدانيد كه وضع فعلى بازنشستگان، در واقع هميشه به صورت يك الگو در مقابل چشم كاركنان فعلى دولت قرار خواهد گرفت. هرچه وضع بازنشستگان در كشور بهتر باشد، كاركنان فعلى دولت با دلگرمى بيشترى كار خواهند كرد؛ چون مى‌دانند فردا كه به آن وضع رسيدند، اوضاعشان خوب خواهد گذشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار