شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰

انالله واناالیه راجعون

بانهایت تأثرفراوان خبر ارتحال ملکوتی میراث داربزرگ آثار سلف صالح، فقیه عالیقدر،عالم مردم دار، مؤلف خوش قلم و سخنور خوش بيان،مفسر مدقق قرآن کریم، حضرت آیت الله حاج سیدمحمد تقی حکیم(ره)را دریافت نمودم‌.

ایشان یکی از یادگاران حوزه علمیه کهن شهرشوشتر بود و در اهواز وقم نیز در محضر بزرگان تلمذ کرده و پس از آن در حوزه علمیه نجف اشرف ازحضرات آیات عظام: امام خمینی سیدابوالقاسم خویی و سیدمحسن حکیم(رحمهم الله)کسب فیض نمود. 

علم وافر،اخلاق پسندیده و روحیه اجتماعی ایشان باعث شد مردم محله حصار بود علی در تهران از معظم له دعوت به عمل آورده و در مسجدآن منطقه به اقامه جماعت پرداخته و امورات دینی مردم را عهده دار گردند .

آیت الله حکیم(ره)از این پایگاه اجتماعی و محبوبیت خود در راستای بصیرت دادن مردم استفاده کرده و درزمان  رژیم ستم شاهی یکی از پیشگامان نهضت اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره)بودند و مردم خصوصا نسل جوان را درتهران همپای شهید مفتح وشهید مطهری به مبارزه علیه شاه فرا میخواندند.

اعلامیه های امام(ره)درمسجد ایشان پخش میشد و معظم له بیانیه هایی که علیه شاه تنظیم میشد را امضامیکرد.این سیدجلیل القدر و باصفامورد وثوق مراجع معظم تقلید نیز بودند.

آن عالم ربانی کتابخانه شخصی خودکه از غنای خاصی برخوردار است وآثارخطی بسیاری دارد را وقف آستان قدس رضوی نمود، بطوریکه صدها نفر از جوانان از این کتابخانه استفاده می نمایند.حضرت آیت الله حاج سیدمحمدتقی حکیم(ره)دارای خدمات اجتماعی دیگری همچون تاسیس درمانگاه بود.

ایشان از جمله مؤلفين موفق بود که آثارفراوان و قابل استفاده فراوانی از خود به جای گذاشتند که مطالعه آثار مفید ایشان به جمیع طبقات توصیه می گردد.

اینجانب این مصیبت مؤلمه را به ساحت قدس حضرت ولی عصر(عج)،رهبر فرزانه انقلاب اسلامی(مدظله العالی)،شاگردان،ارادتمندان ومردم منطقه حصار بوعلی در تهران و بویژه به خانواده و بیت مکرم معظم له تسلیت عرض می نمایم.

علودرجات آن روحانی وارسته را ازخدای متعال خواستارم و صبر و اجر را برای بازماندگان و ارادتمندان آن فقید سعید را از ایزد منّان مسألت می نمایم.

والسلام علیکم و رحمت الله وبرکاته

امین بهرامی(شریعت شوشتری)

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار