اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷
شوشان - غلامرضا نورآبادی:

آغاز جنگ خانمان سوز اوکراین و کشتار مردمان این کشور درس دیگری از تکرار تاریخ است .دانستن تاریخ  برای کسانی که مطالعه و اندیشه نمیکنند ،برای کسانیکه از صبح تا شب فقط در فضای مجازی پرسه میزنن و یا تمام عملکرد و اهداف شان را برمبنای اخبار روز برنامه ریزی میکنند و نمی اندیشند ،آموزگار خوبی است .

چقدر عمر ها با این اخبار یکطرفه بر باد رفته و ناخواسته غرق در فریب آنان شده است.برای کسانیکه مطالعه نمیکنند و تاریخ نمیخوانند، کلمات دمکراسی،استاندارد،آزادی وحقوق بشر هر روز یک‌معنی دارد که البته از طریق رسانه ها به آنان تلقین و تزریق میشود و ناآگاهانه ابزار و همدست ستمگران میشوند.

حمله به لیبی ،عراق و افغانستان و یمن و ایران و کشتن میلیون ها انسان ،عین دمکراسی و حمایت از حقوق بشر است و حمله به اوکراین و غرب ،عین تروریسم.

یادمان نمیرود که چه ائتلاف هایی ،همین غرب دمکرات و مهد آزادی و البته با چراغ سبز قدرتهای بزرگ شرقی علیه کشورها به راه انداخته اند که تاریخ برای ثبت آن شرمش میشود. 

حقوق بشر برای بشر های مختلف فرق میکند و آدمهای تحت تاثیر تبلیغات براحتی جهت دهی میشوند.جنگ‌بهر صورتش جز زیان و آسیب و بدبختی چیز دیگری بهمراه ندارد و قاعدتا باید برای همه بد باشد ،ولی در دنیای امروز استانداردها دوگانه است.

ملتها فدای زیاده خواهی قدرتهای شرق و غرب  میشوند و چه ناجوانمردانه که آدمهای ناآگاه و بدون مطالعه و تحت تاثیر رسانه ها، این حملات را در جایی نکوهش و در جای دیگر مهر تائید میزنند.
همکاری زنان و بچه ها در پشت جبهه جنگ در اوکراین به تصویر کشیده میشود تا تقویت روحیه شوند و برخوردار از حمایت جهانی که بسیار نیکوست  ولی  ما یادمان نمیرود که همکاری و مشارکت زنان ونوجوانان ما در جبهه های جنگ، عین استبداد و ظلم و سو استفاده  از مردم تلقی میشد.

در دنیایی زندگی میکنیم که میزان زور و قدرت، استاندارهای  دمکراسی و حقوق بشر و ازادی را تعریف میکنند،چه در عرصه جهانی و چه در عرصه ملی. استبداد و دیکتاتوری نتیجه قدرت است و قوانین نیز نتیجه تفسیر قدرتمندان.

پس بجای ابزار دیگران بودن ،باید مطالعه کرد و راه خوشبختی و موفقیت در کار و زندگی را خود قضاوت و استنباط کرد!!

اوکراین هم کشوری است که رهبرانش تحت تاثیر نفوذ غرب در داخل و خارج آن وایجاد تنش با روسیه قدرت طلب  ،مردمانش قربانی شدند تادر پس پرده اهدافی شوم دنبال شود.

فرقی نمیکند که سفید یا سیاه باشی و شرقی یا غربی ،حکومتی که در راس کار ان است مردمی است  یا دیکتاتوری مستبد و ضد حقوق بشر،هرجا منافع استعمارگران حاکم بشود ،قانون بر همان مبنا تفسیر میشود.

قطعا از چند روز دیگر جهت تبلیغات در سمت لاپوشانی اهداف پنهانی این جنگ که برملا میشود، سمت و سو می گیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار