اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه گفت: امسال به واسطه پیشواز نوروز نوسده و مطالعاتی که در یک سال گذشته در این پایگاه انجام شده بود توانستیم چهار نوع روایت جدید در ویترین‌های موزه هفت‌تپه از زندگی دوره عیلام به نمایش بگذاریم.

عاطفه رشنویی اظهار کرد: این چهار روایت شامل روایت معرفی معماری عیلام از نگاهی نو، معرفی باستان‌شناسی جانورشناسی در محوطه‌ها تاریخی، معرفی ویترین‌های کتابت با معرفی یکی از سنگ‌افراشته‌های معرفی محوطه هفت‌تپه و معرفی انواع تدفین‌های عیلامی است.

 وی خاطرنشان کرد: موزه هفت‌تپه از قدیمی‌ترین موزه‌های ایران است که نزدیک به ۵۰ سال پیش به همت دکتر نگهبان و با همکاری بخش صنعت، دانشگاه و دولت راه‌اندازی شد. این موزه جزو قدیمی‌ترین موزه‌ها است که دوره جنگ تحمیلی تعطیل و به بیمارستان صحرایی تبدیل شد. پس از آن حدود ۲۰ سال پیش دوباره با بازیابی و مرمت اشیا کارش را شروع کرد.

رشنویی ادامه داد: از ۱۳۹۶ با کف‌سازی، رنگ‌آمیزی مجدد و تعویض ویترین‌ها بازپیرایی این موزه شروع و عملیات بزرگی انجام شد. این موزه از سال ۱۳۹۷ تاکنون هر سال به عنوان موزه برتر ایکوم شناخته شده و معرفی و مورد تقدیر قرار گرفته است.

به گفته مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه، این موزه یکی از موزه‌های استاندارد دنیا است که نگاهی نو به زندگی در دوره عیلام دارد. این موزه سخن‌های زیادی برای گفتن دارد.

رشنویی ادامه داد: در ایام نوروز سایت‌موزه هفت‌تپه، موزه هفت‌تپه و سایت‌موزه میراث جهانی چغازنبیل از ساعت ۹ تا ۱۸ پذیرای علاقه‌مندان است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار