شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
(پاشنه آشیل، دلالت بر ضعفی علی‌رغم سلامت و قدرت عمومی دارد که می‌تواند منجر به زوال پیکر و اجتماعی شود.)

شوشان - محمدرضا چمن نژادیان:

(۱) آسیب شناسی بهداشتی، درمانی و یکی از علل اصلی مهاجرت از امیدیه

باسلام و عرض ادب به محضر کلیه ی همشهریان، کنشگران و دست اندرکاران دلسوز شهرستان دلاور پرور که غنی از منابع مادی و معنوی اما فقیر از نظر امکانات سخت و نرم افزاری می باشد.

به استحضار عوامل مدیریتی، نظارتی، امنیت اجتماعی و مذهبی... شهرستان به عنوان یک آسیب شناس مطالبگر می رساند: ضمن تشکر و قدردانی دانی فراوان از کلیه ی کادر، عوامل و پرسنل سختکوش و جان برکف مراکز درمانی و بهداشتی دولتی و شرکتی در شهرها و روستاهای شهرستان امیدیه که آگاهانه بعمل آورده می شود. 

اما با نهایت احترام بدون تضعیف مدیران مدبر، نیروهای مومن و متخصص فعال و بدون رودربایستی و کارشناسانه هم معروض می داریم از سالیان طولانی معضل لاینحل عدم بهداشت و درمان کیفی فراگیر پاشنه ی آشیل امیدیه شده است.

همشهریان، کنشگران و متولیان اجرایی، تقنینی و شرکتی یکی از معضلات مزمن شده که پاشنه ی آشیل و علت مهاجرت گسترده ی شهروندان این شهرستان از روستایی ، شهری و شرکتی شده است.

فقر شدید امکانات زیر ساختی ، تخصصی و مدیریتی بهداشتی و درمانی در ارکان مختلف می باشد.

که حتی به مرور زمان موجبات تحلیل رفتن و تقلیل کمیت و کیفیت  بهداشت و درمان کارآمد موجود نزد مراکز شرکتی در نفت و گاز را هم فراهم نموده است. و هم اکنون بصورت مبتذل چنان معضل شده است.

که برای ابتدایی ترین نیازهای بهداشتی و درمانی با وجود شهرستان شدن، افزایش جمعیت و پیچیدگی نیازها مشاهده به عینه می شود،شهرها، بخشها و روستاها محروم از حداقل خدمات اثربخش در دنیای مدرنیزاسیون و حتی درمان از راه می باشند. و لاجرم شهروندان مجبورند به مراکز استان و استانها و حتی شهرستان های اطراف مهاجرت کنند.

نمونه دیشب دست نوه ی دو ساله ی معصوم مرا درب گرفت، پدر و مادر بخاطر عدم فعال بودن و وجود متخصص آماده ی خدمات رسانی، مجبور شدن کودک را به بهبهان ببرند... یا چند روز پیش در جایزان فردی از آشنایان که بیمار قندی و دیابتی بود، را سرمی زدند که فشار خونش به حد بیست رسید و داشت به کما می رفت و... انسولینی هم در درمانگاه نبود تا از منازل شخصی قرض گرفتند... نمونه های بسیار نزد همشهریان هست. و قس علی هذا ..

بنابراین مراتب هشدار دهنده، آسیب شناسانه و مطالبگرانه به سمع و نظر کلیه ی مسئولین ملی، استانی و محلی در تمامی دستگاهای اجرایی، تقنینی و نظارتی جهت اقدامات عالمانه، عاقلانه و عادلانه بصورت عاجل رسانده می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار