اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷
استاندار خوزستان با بیان این‌که امکان کاهش ساعت تدریس جزو اختیارات استانی است، گفت: کلاس‌های درس باید ۱۰ تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه به اتمام برسند و پس از این زمان، دانش‌آموزان تنها برای امتحانات به مدارس می‌روند که این موضوع به خوبی قابل کنترل است.

صادق خلیلیان در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۲۰ فروردین‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: گزارش‌های ارائه شده نشان‌دهنده فعالیت خوب دستگاه‌های اجرایی خوزستان است. در ایام نوروز نیز خوزستان با افزایش ۱۵۰ درصدی تردد، در صدر استان‌های کشور قرار گرفت. کاهش ۳۳ درصدی آمار تصادفات نشان می‌دهد که دستگاه‌های اجرایی در این زمینه به شکل مطلوب به وظایف خود عمل کرده‌اند.

وی افزود: با این تراکم سفر و حضور مهمانان نوروزی در خوزستان انتظار داشتیم مقداری مراجعات به بیمارستان‌ها افزایش یابد که امیدواریم با اقدامات انجام شده در روزهای آینده، سیر بیماری نزولی شود.

استاندار خوزستان با اشاره به کاهش آمار فوتی‌های کرونا در استان خوزستان در دو هفته اخیر گفت: امیدواریم با ادامه این روند، تعداد فوتی‌ها در خوزستان به صفر برسد. 

وی بیان کرد: در سطح کشور مواردی از ابتلا به سرخک مشاهده شده است اما خوشبختانه در خوزستان موردی از ابتلا به سرخک نداشته‌ایم.

خلیلیان با اشاره به بازگشایی حضوری مدارس افزود: این تصمیم، ملی است و ما نمی‌توانیم مغایر با تصمیمات ملی تصمیمی بگیریم بنابراین همچنان فعالیت مدارس به صورت حضوری خواهد بود اما می‌توان ابتکار عملی در مورد نحوه حضور دانش‌آموزان در مدارس و اقدامات مورد نیاز انجام داد.

وی گفت: مدارس خوزستان بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت آموزش و پرورش بازگشایی شده‌اند و این روند تدوام خواهد داشت. در این دستورالعمل، استفاده از ماسک و تامین تهویه قید شده است که این موارد باید مد نظر قرار بگیرند. هر چند در این دستورالعمل، در مورد تجمع بیش از حد و فاصله‌گذاری دستوری عنوان نشده اما اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان می‌تواند در این زمینه ابلاغیه‌ای به مدارس داشته باشد. تامین کولر برای خنک کردن کلاس‌ها نیز در حال انجام است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه امکان کاهش ساعت تدریس جزو اختیارات استانی است، بیان کرد: کلاس‌های درس باید ۱۰ تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه به اتمام برسند و پس از این زمان، دانش‌آموزان تنها برای امتحانات به مدارس می‌روند که این موضوع به خوبی قابل کنترل است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار