شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۵۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸
شوشان - غلامرضا شجاع:

تنها راه رفع معضلات اقتصادی روش های عملی اقتصادی بر پایه دانش روز آمد است.

افسوس خصوصاً در دوهه اخیر چنین راه و تصمیمی در مسئولین وجود نداشته و اعتقادی به تصمیم گیری برای کشور یعنی دانش اقتصاد روزآمد وجود نداشته است .

پس باید سکانداران دولت محترم که امید فراوان ما بچه های نظام و انقلاب به آن دل بسته ایم  هر آنچه در سخنرانی ها و در هیات دولت می گویند با همت و فوریت انجام دهند .

جهت کاهش قیمت ها را فقط در مصاحبه و‌پشت تریبون مطرح نکنند و بلکه به دنبال اجرایی و عملی شدن وعده ها باشند .

دولت محترم از طرفی از کاهش تورم و از کنترل قیمت ها و عوامل پشت پرده گرانی می گویند و در ابتدای سال با دستور مستقیم وزارت اقتصاد و دارایی به گمرگات و قانون نادرست اجرایی کردن در بودجه  ارز دلاری ETS  یعنی تمام واردات کالا های اساسی مشمول گران شدن و افزایش رقم تعرفه ، مالیات برارزش افزوده و حمل ونقل خارجی از ارز ۴۲۰۰ تومان به ۲۳۰۰۰ تومان که در نهایت نیت افزایش ، رقم خیلی درشت درآمد های دولت  و گرانی کالا های تولیدی داخلی و خارج شدن از رقابت با دیگر کشور ها برای صادرات و در *نهایت دودش به چشم مردم مستضعف خواهد رفت ، که داریم برایشان به سر و سینه می زنیم ، اتفاق می افتد *.

پس فقط بدنبال عوامل پشت پرده نباشید عملکرد خودمان را ببینید دولت فکر کرده از بازرگانان پول بیشتری می گیرد ولی کمر مردم بیش از پیش در مقابله با گرانی خم و شکسته میشود .

با تشکیل ستاد مبارزه با گران فروشی مواد اولیه مردم ارزان نمی شود،

ارزانی در عرضه و تقاضا در بازار آزاد اتفاق می افتد با نگاه تعزیراتی و فشار و دستور فقط مسکن کوتاه مدت اتفاق برای بیماری مزمن این اقتصاد است.

این از عملکرد داخلی، خودمان که باعث افزایش گرانی هستیم ،ضمن اینکه اکثر مواد اولیه و کالا های اساسی مورد مصرف وارداتی شاهد افزایش قیمت جهانی 
شده اند .

ما سه دهه است شعار می دهیم و هنوز نتوانسته ایم دلار را از چرخه اقتصاد کشور خارج کنیم و نمی دانم این شعار خروج دلار هم فایده ای دارد یا فقط شعار است .

تکلیف مذاکرات هسته ای را یکجا روشن کنید،  اگر واقعا نگاه تان به داخل است و باز شعار نیست خیال مجریان و مردم را راحت کنید این چه اقتصاد سیاست زده ای است که با یک شایعه درست یا نادرست از وین تسعیر پول ملی ما در مقابل دلار چند درصد کاهش یا افزایش می یابد کدام یک از پنج طرف مقابل ما در مذاکرات اینگونه اقتصادی دارند ؟ 

مسئولان و مجریان تدارک و برنامه ریزی برای عدالت در معشیت حداقلی مردم اقدام کنند و‌ اقتصاد را از گروگان گرفتن در رفع تحریم ها نجات دهید فقط شعار ندهیم .

رئیس جمهور و دولتش به جدیت با مافیاهای خودروساز و بخصوص بانک ها و ....تصمیم انقلابی و عقلانی بگیرد و این زالو هایی که خون ملت را در شیشه کرده اند تا مجریان دولت انقلابی را در چنگال و تور شیطانی خود نگرفته اند ، که تا کنون در دولت های قبل در این امر موفق بوده اند .!!

تصمیم گرفته و نمونه دیگری از احمدی نژاد نشود بعد از ۸ سال تازه فهمیده که چه بلایی سر خودش و مردم ، همین مافیای سیاه و هزار پا آورده است .

مافیا های متخلف مثل بانک و ....را جریمه نه  منحل کنید و در بانک دولتی مورد اعتماد ادغام کنید .

‌دست از شعار دادن بر دارید نقدینگی را به سمت صنایع و تولید کنندگان کوچک و متوسط هدایت کنید و دست واسطه گران که انگشتان مافیاها هستند ببرید ،

با تصمیم و مشورت با 
اقتصاد دان های دانشگاهی و استخوان خورد کرده های بازار که اعتقاد به ایران و اسلام دارند و بدون نگاه تنگ نظرانه سیاسی کسانی که دلسوز نظام و مردم هستند با روش علمی نرخ بهره را کاهش قابل لمس حتماً یک رقمی کنید.

کمتر حرف بزنیم و بیشتر عمل کنید، شعار های سالیانه مقام معظم رهبری فقط در حد شعار نماند هر کدام از آقایان در طول سه دهه گذشته  از ده جمله ۵ بار با نام بردن از مقام رهبری خرج کاستی های خود می کنند ، *حضرت آقا نیازی به چاپلوسی ندارند سفارشان کار برای مردم است ،
عمل کنید و به داد مردم برسید خیلی زود دیر میشود .

گابوس حقانیت خون شهدای نظام مقدس که به عشقه جاری و ساری ساختن انقلابی بر اساس *عدالت شیعه علوی بر پا شد *، گلوی مسئولان بی تفاوت و وقت کش را که فقط به صندلی تکیه زده اند را خواهد گرفت . 
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
مسعود ادیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
comment
0
0
comment خیلی عالی اگر گوش شنوا باشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار