اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰

کتاب دختری از نفتون مروری بر خاطرات استاد گلچهر یاوری یکی از فرهنگیان باسابقه شهرستان مسجدسلیمان منتشر شد.

این کتاب توسط انتشارات نشر اکنون با تیراژ ۵۰۰ نسخه چاپ شده است.

در بخشی از این کتاب آمده است :

من دختری از نفتونم ، و نفتون سرا پا عشق وشور زندگی بود ، شايد دختران بی بيان يا كه چشمه علی يا نمره يك و كـَلگِه هم همچون من می انديشند و در هركجای اين دنيای پهناور که باشند بازهم دلشان هوای محله كودكی وجوانی شان را ميكنند و بی شك دارای خاطراتی مشابه و نزديك به هم هستيم ، چرا كه ما همه در سرزمينی مملو از عشق و صداقت و يك رنگی همراه با طبعی بزرگ كه از ايل بختياری در وجودمان رخنه داشته و با فرهنگ پيشرفته مو طلايی های اروپايی توأم گشته ، بزرگ شده ايم و اين خود دليل بارزيست كه شهر ما و مردمانش را متفاوت ساخته است.

نفتون برای من نهايت آمال و آرزوهايم بود ، كودكی شيرين همراه با بوی نم لين ها ، صدای ریزش باران بر پِليت‌های بام خانه ، بوی لذت بخش نانِ تيری مادر پز ، دوستيهای به يادماندنی و دختران زيبا و محجوب همراه با پسرانِ فهيم و محبوب و ورزشكارِ نفتون را هرگز نمی توانم به دستِ فراموشی بسپارم ، و هميشه فريادی در گلو دارم كه ميگويد : ای كاش وسعت دنيا ، فقط به اندازه نفتون مسجدسلیمان بود.

گفتنی است گلچهر یاوری ، از چهره های برجسته ادبی شهر مسجدسلیمان ، عضو تیم بسکتبال استان خوزستان ، دبیر و مربی ورزش ، مدیر و معاون مدارس مختلف در این شهرستان بوده است.


وی در سال ۱۳۲۷ در منطقه «نفتون» زاده شد . یاوری تدریس را از دبیرستان دکتر اقبال آغاز کرد و سپس معاون دبیرستان انصاری و بعد مدیر مدرسه راهنمایی فروغ شد.

وی سپس به عنوان معاونت دبیرستان دکتر اقبال و بعد از آن در دبیرستان انصاری مشغول به کار شد . یاوری پس از چند سال به تهران منتقل و در آنجا به مقام بازنشستگی نائل شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار