شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۵
شوشان - فرهاد فروتن :
نظر به گفتگوی ویژه خبری مورخ 30 اسفند۱۴۰۱ مدیر محترم مناطق نفتخیز جنوب با صدا و سیمای خوزستان و توضیحاتی چند در خصوص مسئولیت های اجتماعی(CSR) مناطق نفت خیز با تاکید برداشتن یک برنامه مدون اجرائی و ذکر وقوف ایشان بر مشکلات مسجدسلیمان و داشتن برنامه جدی،دقیق و حساب شده برای اجرای آن، ما را برآن داشت تا ضمن تشکر از افق دید علمی، بومی و مردمی و توجه ویژه ایشان به امر مسئولیت های اجتماعی نفت در ابعاد مختلف اقتصادی، قانونی، اخلاقی و نوع دوستانه و همچنین اعلام روابط عمومی مناطق نفتخیز مبنی بر تخصیص ۲۰ هزار میلیارد ریال به طرح های عام المنفعه مناطق نفتخیز که شاید پس از سالیانی چند برای اولین بار بصورت شفاف مدیریت نفت مردم و ساکنان مناطق نفتخیز را در جریان این مسئولیت خویش قرار می دهد که در این راستا این مطالبه محق مردمی مطرح می گردد.


بطور یقین اقای مهندس دانشی رجای واثق دارد که محرومیت در عمده شهرهای خوزستان و بالاخص شهرهای نفتی به قدری گسترش یافته است که ازحد تصور نیز خارج می باشد.
اما جناب اقای دانشی محروم ترین شهر نفتی که شاید از دید همه مسئولین هم پنهان مانده است، شهر لالی و روستاهای آن است. شهری با کارنامه نفتی زیر:


۱- نزدیک به یک قرن از نفت و گاز این شهر برداشت می شود.
۲- تعداد۳۹ حلقه چاه در لالی حفاری شده است که ۱۴ حلقه آن درحال حاصر فعال میباشد.
۳- قطعا موقعیت های جدیدی توسط مناطق نفتخیز در این شهرستان برای حفاری های آینده مد نظر قرار دارد که به چاه های موجود اضافه خواهد شد.
۴- وجود یک یونیت بهره برداری در جوار شهر لالی به فاصله کمتر از فاصله بهره برداری اهواز۵ تا شهر اهواز (۵۰۰) متر.
۵- در حال حاضر نفت ۶ حلقه از چاه های منطقه به این یونیت ارسال می شود.
۶- یک بخش از نفت استحصالی نمکی و حاوی گاز خطرناک H2S است که با یک خط ۸ اینچ به واحد نمکزدائی هفت شهیدان ارسال و بخشی دیگر که نفت شیرین است با یک خط ۸ اینچ دیگر برای صدور به اهواز فرستاده می شود.
به جرات میتوان گفت که نفت طی یک دهه اخیر غیر از پسماندهای مضر و آلوده کننده محیط زیست که همواره سلامت شهروندان را تهدید می کند (گازهایی که به فلر می رود، سیال مایعی که به حوضچه هاجریان داده میشود و مجموعه فیلترها و پسماندهای خشک) دیگر هیچگونه آورده یا حمایتی نصیب لالی نکرده است.
هم اینک به عنوان یک مطالبه عمومی انتظار می رود که جنابعالی هم در پازل برنامه CSR خود جایی برای شهرستان محروم و کم توقع لالی لحاظ نمایید تا شاید در سایه دولت اسلامی جناب اقای رئیسی به
وعده بر زمین مانده دولت های پیشین مبنی بر بردن نفت روی سفره های مردم جامه عمل پوشیده شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار