شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
شوشان - محسن یهداروند مرداسی:

«علی ای همای رحمت  تو چه آیتی خدا را»


 «جهل»  «تنگ نظری»  «غرور»  «تعصب» و  «ستیزه جویی» باعث شد که  «ابن ملجم» مرادی در سحرگاه نوزدهم ماه رمضان با شمشیر آلوده به زهر فرق مبارک حضرت علی. ع. را در محراب مسجد کوفه بشکافد.

امامی که با ضربت  «جهل تنگ نظری» به شهادت رسید. امامی که خود به آنچه که می اندیشید  «رسید» و  «دشمنان  «انسانیت» و  «عدالت» و  «آزادیخواهی» شادی کردند. و  «عاشقان» انسانیت و شرف حقیقت خواهی  «گریستند» بواقع باید گفت در طول تاریخ اوج خیانت متعصبان ستیزه گر کژاندیش آثار مخربی از خود بجا گذاشتند.. هر گاه علی. ع. دست به موفقیت‌هایی می زد.  «بی بصیرت های جاهل» دست به  «نیرنگ های» جدید می زدند.

انسانهای جاهلی همچون ابن ملجم که از فردای خود هیچگونه تصویر روشنی نداشتند. و امامی را به شهادت رساندند .

امامی که رهروانش همواره شیفته اخلاق و شجاعت و جوانمردی و مهربانی و از خود گذشتگی او بودند. و آنچه که تا امروز دشمن را عقب رانده تاسی  «جستن» از آن امام و وحدت امت حول محور ولایت  «زمانه خویش» است. و مریدانش حول محور  ولایت تا جایی پیش می‌روند که دشمن اسلحه اش را زمین بگذارد. امروز مهم ترین وظیفه یک انقلابی هوشمندی اوست. امروز خطر بی بصیرتی از همه چیز بیشتر است.

گاهی باید نسبت به بی بصیرتی  «بعضی ها» خون گریه کرد. با درس و عبرت از دیروز  «امروز» نباید گرفتار یکنوع  «اشعری گری سیاسی» از   «بی بصیرت های» سازش کار در امور کشور باشیم.. که عده ایی تمام مسیرها را در وابستگی به دنیای غرب می دانند.. در تاریخ بشریت حضرت علی. ع. مظهر مبارزه شجاعت و عدالت خواهی بود.

شهادت مظلومانه مولای متقیان حضرت علی. ع. تسلیت باد.. و بدرستی که قلب ماه رمضان  «شب قدر» است.. با سپاس.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار