شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۴
شوشان - حمید خادم مسجدی :
کشاورزان گندم کار استان خوزستان همه چیز از  سم و تراکتور ... و کمباین خود را به صورت آزاد از بازار آزاد تهیه نموده اند و از طرفی ظرفیت خرید کاه از کشاورز در استان خوزستان محدود می باشد که با اشباع شدن این ظرفیت علاوه بر این که کشاورز سودی از برداشت کاه نخواهد داشت بلکه عملا هزینه برداشت گندم (درو) را می بایستی از جیبش  بپردازد و از طرفی تمام مناطق کشور اسیر خشکسالی شده اند، پس منطقا بایستی به فکر همه کشور بود .
 

حال کشاورزان امید دارند که علاوه بر تامین علوفه هم استانی های عزیز، زمینه صادرات آن‌ نه به خارج از کشور بلکه به هم میهنان عزیزمان در استان های همجوار هم فراهم شود چرا که ما در آینده در زمینه  ورود کاه یا سایر محصولات دیگر به استانهای همجوار نیاز داریم .

لذا به جهت جلوگیری از زیان کشاورزان و هم جاری شدن سنت حسنه صادرات و واردات ان شاءالله مسئولین امر با ظرافت هرچه تمام تر و و با اتخاذ تدابیر مدیریت کارآمد و با در نظر گرفتن منافع کشاورزان و دامداران، خروج کاه را مدیریت  نمایند. چرا که کشاورز امیدش به فروختن گندم و کاه هست. درخواست کشاورزان این است تا با تدبیر اجازه صادر کردن کاه به استان های همجوار داده شود چرا که آنها نیز ایرانی هستند و دام آنها نیز به کاه نیاز دارد از طرفی ما هم کاهمان روی دستمان نماند، تدبیری چاره شود تا سوای سودی که ازفروش کاه عاید کشاورز می شود از آتش زدن کاه وکلش گندم و آلودگی زیست محیطی که خود آفت بزرگی برای محیط زیست منطقه است، جلوگیری نموده؛ که این کار حاصلخیزی خاک را به ارمغان خواهد داشت.

 پس مدیریت درست باعث می شود  که به جای طرح پرسش  آیا کشاورزان حق دارند که جلوی خروج محصولات لبنی از استان را بگیرند؟ کشاورزان؛ در ذهن خود به روحیه تعامل و تعاون روی بیاوند و با الفت و همدلی و با عشق دست به  تولید بزنند و همه سود ببرند. و من الله التوفیق
 
 الهی چنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و ما رستگار

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار