شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۴
شوشان - جواد الهایی سحر :
شاید یکی از بامزه‌ترین، بانمک‌ترین و خوش ‌اداترین صحبت هايي كه در مجلس شد طرح شفافیت آرای نمایندگان كه نخستین بار در ۱۴ شهریور سال ۹۷ در جلسه علنی مجلس دهم به رأی گذاشته شد؛ اما نمایندگان با ۵۹ رای موافق، ۱۰۸ رای مخالف و پنج رای ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در مجلس وقت با آن مخالفت کردند يعني نمايندگان دوست ندارند مردم را درروند تصميمات ، هدف ها و برنامه خود در جريان بگذارند بعد از ٧٠٠ روز از عمر مجلس 
هنوز هموطنان ما از تصميمات نمايندگان خود بي اطلاع اند !

خوزستان درگير خشكسالي شديد مديريتي ، ريزگردها و دهها مشكل ريز و درشت محيط زيستي است اما دريغ از اينكه مردم از تصميمات و آراء نماينده خود اطلاع داشته و چيزي بنام شفافيت آراء تا كنون مسكوت مانده تا ؛

کشوری که هفتصدهزار میلیارد تومان بودجه داشته تا حدود یک‌هزار سد مخزنی بسازد، نتواند، یک‌دهم آن پول را صرف ایجاد تصفیه‌خانه و مدیریت زباله و شیرابه كند؟

چه سندی از این گویاتر که نشان می‌دهد، مشکلِ کمبود آب شرب ما پیش از آنکه ربطی به فزونی یا کمبود باران و منابع آب سطحی داشته باشد، مرتبط با فهم الکن مدیریت حاکم بر سرزمین در حوزه منابع بوم‌شناختی کشور و قوانین حاکم بر زیست‌بوم وطن است.!؟

مگر مطابق قانونی که خودتان در برنامه پنج‌ساله چهارم تصویب کردید، قرار نبود همه سکونتگاه‌های بالای دویست‌هزارنفر جمعیت که در کنار رودخانه، تالاب یا سواحل هستند، برخوردار از تصفیه‌خانه‌های مجهز باشند؟ مگر قانون مدیریت پسماند را شما تصویب نکرده‌اید؟ مگر به اجرای اصل پنجاه قانون اساسی اعتقاد ندارید؟ چگونه اجازه می‌دهید جان و امید میلیون‌ها ایرانی در خوزستان با ريزگرد ناشي از خشك شدن تالابها قرباني بی‌قانونی و بی‌تفاوتی شما شود؟

مگر نمی‌بینید که چند میلیون نفر نخل ایستاده جان داده‌اند؟ چرا در مواجهه با چنین صحنه‌هایی فریادتان به آسمان نمی‌رسد ای آقایان نماينده خوزستاني!

هزینه‌های درمان ایرانیان كه در خوزستان دود فلر نفتي توم با ريزگرد ناشی از این بی‌مبالاتی غیرقابل بخشش را چه کسی می‌دهد؟ اگر مملکت‌داری و نمايندگي بلد نیستید، استعفادادن که بلدید! نه؟
فرصت اندکی باقی است آقای نماينده!

چه سندی از این گویاتر که ثابت می‌کند چیزی به نام خرد، درایت مدیریتی، آینده‌نگری و فهم بوم‌شناختی در مدیریت آب کشور وجود ندارد! و شما فقط نظاره گريد؟

این فقط خوزستان  نیست که زير ريزگردها مدفون می‌شود؛ این اخلاق، درایت و علم است که در پای آزمندی و جهالت ذبح می‌شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار