شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
شوشان - ابراهیم افتخار :
این روزها سالگرد هفته معلم و سالروز درگذشت عبدالمحمد نرمیسازاد است. به عنوان یادبود و گرامیداشت ایشان، مناسب دیدم چند جمله از ویژگی‌های او بعنوان یک روزنامه نگار و فرهنگی بنویسم.
او درنوشتن صریح بود و قلمی روان داشت،با مطالعه و آگاه به جریانات سیاسی وتاریخی بود، علاقه و تعصب منطقی نسبت به شهرش هفتکل داشت، مطالبی که می نوشت بدلیل تسلط و آشنایی با ادبیات فارسی نیاز به ویراستاری ادبی نداشت.

مرحوم نرمیسازاد نماینده توزیع بسیاری از مطبوعات کشوری در هفتکل بود، با اینکه در برابر زحمات و دشواری های توزیع عایدی چندانی نداشت، همان درآمد هم صرف هزینه های نمایندگی میشد. 
کار اوفراتر از نمایندگی مطبوعات بود، اویک خبرنگار و روزنامه نگار مردمی بود که در شکل گیری جریان سالم اداری و اجرایی در شهر هفتکل تأثیر گزار بود.گاهی پیش می آمد که از موضوع ویا روند کار دستگاهی در هفتکل انتقاد میکرد ولی از دایره انصاف
خارج نمی شد، گاهی خبر داشتم که اگر در مورد موضوعی ننویسد و انتقاد نکند،بهره مادی هم برایش دارد،ولی حاضر نبود منافع مردم و شهروندان هفتکلی را فدای منفعت خود کند،بقول معروف سرش درد میکرد برای اصلاح ناراستی و کژی ها.نسبت به شهر و مردم هفتکل متعهد بود.گاهی نوشتن از کژی ها برایش دردسرهایی تولید می‌کرد،ولی او دست بردار نبود و تا اصلاح یک روند غلط در شهر تلاش میکرد،شیوه و روشی که برخلافش،امروز در بین افرادی تازه وارد در حرفه روزنامه نگاری و خبرنگاری شاهد هستیم که انتقاد ابزار و روشی برای مچ گیری و کسب درآمد و باج گیری قلمداد می‌شود.
مرحوم نرمیسازاد هرگز به حواشی و آفت هایی که این حرفه را تهدید میکند،آلوده نشد. زندگی پاک و صادقانه او، این را ثابت می‌کند.


مطالب مرحوم نرمیسازاد از طریق روزنامه جمهوری اسلامی درسطح کشوری انعکاس داشت، و به جرأت میتوان گفت بسیاری از هموطنان با نام هفتکل از طریق مطالب نرمیسازاد آشنا می‌شدند، بارها دستگاه های بازرسی و اجرایی در سطوح بالا پیگیر انتقاد و یا شکایات او می شدند و به روزنامه برای مستندات بیشتر مراجعه می کردند، و یا نتیجه رسیدگی خود را به روزنامه منعکس می‌کردند. در یک کلام اگر بخواهم مرحوم عبدالمحمد نرمیسازاد را توصیف کنم، باید بگویم، او یک خبرنگار و روزنامه نگار *آزاده* بود.
یادش گرامی باد
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار