اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۸۹۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸
شوشان : تمبر اختصاصی شهید سیدعبود عبودزاده در اداره ذخایر و نفایس موزه آستان قدس رضوی قرار گرفت.

سید محمدعبودزاده با اشاره به انتشار تمبر اختصاصی این شهید والا مقام گفت: در استای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تمبر اختصاصی شهید سرافراز استان خوزستان سیدعبود عبودزاده منتشر و به اداره کل نذورات و موزه آستان قدس رضوی اهدا شد.
او گفت : رهبر معظم انقلاب در فرازی از بیانات خود در خصوص مار فرهنگی و اهمیت پاسداشت نام و یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس فرمودند: "گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست" و این مهم بعنوان چراغ راه خانواده شهید عبودزاده قرار گرفت.
عبودزاده خاطرنشان کرد: تمبرها در همه کشورها سفیر فرهنگی هستند و ارزش فرهنگی و موزه ای ارزشمندی دارند که همواره انتقال دهنده ارزش ها و مفاهیم غنی فرهنگی هستند، از این رو تمبر اختصاصی شهید سیدعبود عبودزاده باهمکاری شرکت پست جمهوری اسلامی ایران منتشر و همزمان با چهل و یکمین سالگرد شهادت این سرباز روح الله به موزه آستان قدس رضوی اهدا شد تا در معرض دید عموم قرار گیرد.


مجموعه موزه‌های آستان قدس رضوی با بیش از یک میلیون بازدیدکننده در سال یکی از بزرگترین و غنی ترین مجموعه‌های موزه‌ای در ایران است که بناهای تاریخی آن جلوه گر شش قرن تزئینات و معماری دوره اسلامی و تمبرها، اشیای تاریخی آن نشان دهنده انواع هنرها و صنایع دستی ساخته شده طی ده قرن گذشته می‌باشد. 

شهید سیدعبود عبودزاده در سال ۱۳۳۳ در خانواده‌ای مذهبی و در منطقه عامری (اهواز قدیم) متولد شد. وی که از کارمندان رسمی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بود پس از گذراندان دوران تحصیل و دانشگاه پای در عرصه دفاع از میهن اسلامی گذارد، یکی از بارزترین ویژگی‌های او، اخلاق ناب اسلامی، روحیه جهادی و انقلابی بود که پس از شهادت نیز این اخلاق و سیره حسنه وی زبانزد همگان است.
 
این شهید والامقام در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۳۶۰ در نبرد حق علیه باطل در شهرستان سوسنگرد به مقام شهادت نائل آمد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار