اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۹۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
شوشان - هوشنگ نوبخت : این روزها تیتر اخبار رسانه های کشور حادثه تلخ ریزش ساختمان «متروپل» در شهر مقاوم آبادان است. شهری که به ریزش ها و آوارها و آسیب های ناشی از حملات متعدد ارتش بعث عراق در طول 8 سال جنگ تحمیلی عادت دارد و گرده اش زخمی خیلی از بحران هاست.

شهری که مردمش به مقاوم بودن و بامرام بودن و میهمان نوازی و خونگرمی و البته عاشق فوتبال بودن، شهره اند. اما حادثه ساختمان متروپل از جنس دیگری است به گونه ای که بدجوری حال مردم باحال این شهر مقاوم را گرفته است.

مردمی که الان هم در همین حادثه باز هم یاد دوران جنگ و حماسه را برای همه زنده کردند و چنان به هموطنان شان یاری می رسانند که آب توی دل هیچکس تکان نخورد. مردمی که با سنج و دمام و سینه زنی و عزاداری مخصوص شان دوباره کربلایی شدند و روزهای اربعین را برای همه تداعی کردند.

ساختمان متروپل محصول یک غفلت بزرگ است. غفلت از نظارت و تعهد و تخصص که سال ها در سایه تمرکز بر امور صرفا اقتصادی از آن غافل شدیم اما نمی توان منکر شد که فساد اداری در زیر پوست خیلی از دولت ها و شهرها و نهادها رخنه کرده است و اینک نوبت به دولت سیزدهم است که جبران مافات کند و به بهانه همین حادثه، کاری کند کارستان که دیگر کسی به خود اجازه ندهد با زد و بندهای ریز و درشت اداری و صدور مجوزهای خطرآفرین با جان و سلامت مردم بازی کند. مردمی که لایق بهترین خدمات اند.

متروپل غیر از این که محصول یک غفلت دسته جمعی است می تواند زیرساخت یک عبرت بزرگ هم باشد. عبرت از بروز تکرار چنین حوادثی که مشابه آن را چند سال پیش نیز در ساختمان پلاسکو دیدیم. عبرت از مبارزه با کارگزارانی که زیر این پرچم سه رنگ مقدس به خود اجازه می دهند که در خفا، دست به کارهایی بزنند که نه رضایت خداوند در آن است و نه رضایت خلق خدایی که دارند در این حوادث داغدار می شوند.

عبرت دیگر از بروز چنین حوادثی مربوط به حوزه تخصصی اصحاب رسانه کشور است که باید دوره های بحران نویسی و انتشار اخبار اینچنینی را بگذرانند و اجازه ندهند که رسانه های بیگانه بر افکار عمومی کشورشان مسلط شوند و تیترهای هدف دار خود را به قلب جامعه شلیک کنند.

این روزها در حالی که مردم آبادان، خوزستان و سراسر کشور همدرد و داغدار سوگ مردم آسیب دیده و جانباخته هستند، شاهد شیطنت های رسانه های خارجی و گاه داخلی به خصوص در بستر فضای مجازی هستیم و اینجاست که مدیریت بحران استان و کشور باید تدبیر کند و ضمن معرفی یک سخنگوی رسمی تمام وقت و استقرار یک اکیپ رسانه ای حرفه ای اجازه ندهد که دیگران غم مردم آبادان را تازه تر کنند.

امیدواریم که از این غفلت ها درس بگیریم و عبرت بیاموزیم برای آینده و شاهد کمترین رخدادهای تلخ اینچنینی در سراسر کشور عزیز مان باشیم. 
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
اسیوندم
|
United States
|
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
comment
0
0
comment یک خبرنگار باید کمی شجاع باشد. شما از حضور مردم در خیابانوپ هاو
comment
اسیوندم
|
United States
|
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
comment
0
0
comment یک خبرنگار باید کمی شجاع باشد. شما از حضور مردم در کف خیابان که ناشی از فرو ریختن متروپل که چندین خانواده را داغدار کرده و ماتم غم به مردم ایران تحمیل کرده. آهوشنگ نمیشه آدم از طبقه دوم بزمین سقوط کند و جایش درد نیاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار