اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰
اخطار محفوظی نماینده مردم آبادان از وزیر نیرو برای رها سازی آب :
محفوظی به وزیر نیرو گفت : آب به شدت شور شده است. به فریاد ملت برسید. وقت در حال از دست رفتن است. تقاضای مردم این است که هر چه سریع تر اقدام به رهاسازی آب از پشت سدها نمایید
 شوشان : سید مجتبی محفوظی نماینده مردم آبادان، اروند کنار، چویبده و منیوحی در مجلس شورای اسلامی از وزیر نیرو خواست هر چه سریع تر اقدام به رهاسازی آب از سدها به میزان مورد نیاز برای نجات ثمر نخلستان ها نماید. 
محفوظی در این مکاتبه به وزیر نیرو گفت : بار و ثمر یک ساله ی نخل داران پر تلاش در حال از بین رفتن و نخلستان ها در حال نیستی و نابودی ست.
محفوظی افزود : آب به شدت شور شده است. به فریاد ملت برسید. وقت در حال از دست رفتن است. تقاضای مردم این است که هر چه سریع تر اقدام به رهاسازی آب از پشت سدها نمایید.

شایان ذکر است ارزش اقتصادی و زیست محیطی نخلستان ها از دیرباز با مردم این خطه از کشورمان گره خورده است و هر گاه این نخل ها آسیب می بینند و هر گاه حق آبه آنها آلوده یا کم می شوند بشدت در زندگی و معیشت و حتی مهاجرت مردم این خطه اثر دارد.

در شهرستان آبادان تا مقطع  پایان جنگ تحمیلی پنج میلیون نفر نخل وجود داشت که برآورد می شود سه میلیون نخل بخاطر شوری آب ناشی از طرح های انتقال از بالادست و سیاست های غلط سازمان های دولتی دست اندرکار نیست و نابود شده اند.

طبق مطالبه مردمی محفوظی نماینده آبادان انتظار است مجموعه وزارت نیرو در خوزستان شرایط منطقه را در نظر داشته باشند و برای جلوگیری از آسیب رسیدن به ثمر نخلستان ها رهاسازی را به انجام برسانند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار