شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹
مرد روستایی در ادامه نمایش، می گوید: «وقتی این سد را ساختند، لاشه های نمکی در آن پیدا شد. آب سد شور شده و کسانی که خیار کاشته بودند، الان "خیارشور" برداشت می کنند».
شوشان: مجموعه تلویزیونی طنز "خنده بازار" که از شبکه سوم سیما پخش می شود در برنامه یکشنبه ، بی توجهی و تناقضگویی مسئولان وزارت نیرو درخصوص آواره شدن روستائیان و عشایر بختیاری منطقه آبماهیک را سوژه قرار داد. 

در همین زمینه سایت ایبنانیوز نوشت: در بخشی از نمایش طنز خنده بازار، یک مرد روستایی با مراجعه به یک جلسه شبه دولتی می گوید: «ما آواره هستیم. خانه های ما به زیر آب رفته است. سدی ساخته اند و ما الان جایی برای زندگی نداریم. و هیچ پولی هم به ما نداده اند». 

مرد روستایی در ادامه نمایش، می گوید: «وقتی این سد را ساختند، لاشه های نمکی در آن پیدا شد. آب سد شور شده و کسانی که خیار کاشته بودند، الان "خیارشور" برداشت می کنند».
 
در ادامه این نمایش، شخصی (که به نظر می رسد سازنده سد است) رو به مرد روستایی می کند و می گوید: «این سد را ما ساخته ایم و هیچ مشکلی ندارد».

و سرانجام مرد روستایی، سازنده سد را با بیل دنبال می کند و هر دو از صحنه خارج می شوند.
 
گفتنی است در جریان آبگیری سد گتوند علیا در شمال شرق خوزستان ۴۵ روستا به زیر آب رفت و هزاران نفر از روستاییان و عشایر بختیاری آواره شدند. همچنین جانمایی غیرعلمی این سد و بی توجهی به معضل وجود معادن نمکی در منطقه موجب شوری آب کارون و اعتراض گسترده کشاورزان در گتوند، عقیلی، شوشتر و پائین دست جلگه خوزستان شد. آوارگان سد گتوند که هیچ پولی بابت خانه ها و زمینها و مراتع خود دریافت نکرده اند، در ماههای پایانی دولت محمود احمدی نژاد و روزهای آغازین دولت حسن روحانی بارها دست به تجمع مسالمت آمیز در مقابل فرماندری لالی و استانداری خوزستان زده اند ولی پاسخی از مسئولین وزارت نیرو و شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران دریافت نکرده اند. 

به گزارش ایبنانیوز، سکانس پایانی طنز "خنده بازار" یعنی تلاش مرد روستایی برای کوبیدن بیل بر سر مسئولان سد، نمودار وضع شکننده اجتماعی و امنیتی در بین روستائیان و عشایر بختیاری سد گتوند است که باید مورد توجه وزارت اطلاعات و سایر مجموعه های امنیتی کشور قرار گیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار