اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴
شوشان - محمدسعید بهوندی :
نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم

۱) سال هاست که بازنشستگان به تذکرات شفاهی شما دلخوش داشته، آنها را تماماً رصد نموده، همه را مانند نقل و نبات منتشر ساخته و در هر مجلسی و محفلی امیدوارانه واگویه کرده‌اند. آیا هیچ فکر نمی‌کنید که این تذکرات انبوه وقتی از مقدار لازم فراتر روند، نه تنها دیگر هیچ آبی از آنها گرم نمی‌شود، بلکه حکم داروی مسکن و خواب‌آوری را دارند صرفاً برای به فراموشی سپردن دردها و غمها و سخن درمانی؟! پس بدانید؛ کار درست و حسابی و خداپسندانه این است که برای رسیدن بازنشستگان کشوری و لشکری به حق و حقوق قانونی‌شان، بجای این‌ همه تذکر، به عمل مطلوب و سریع بپردازید!.

۲) و امّا کدام اقدام عملی؟! اقدام عملی مورد تاکید قانون این است که؛ پس از تعطیلات دهه‌ی محرم، رسماً با اعلام محدوده‌ی زمانی یک هفته‌ای یا نهایتاً ده روزه، از دولت بخواهید؛ حال که پس از شش ماه معطلی لایحه‌ی متناسب‌سازی و عدم وصول دور از انتظار و بسیار سوال‌برانگیز، به درخواست دولت، مجلس آنرا مسترد نموده، لایحه‌ی جایگزین(لایحه‌ی دائمی شدن متناسب‌سازی جهت برخورداری بازنشستگان کشوری و لشکری از تمامی افزایش‌هایی مشمولی که پس از مهرماه 1399 تاکنون و زین پس تا همیشه، بمیزان 90 ناخالص آن، به احکام شاغلین همتراز "جهت برقراری عدالت در نظام پرداخت، رفع تبعيض و متناسب سازی دريافتها و برخورداری از امكانات شاغلين، بازنشستگان و مستمري بگيران كشوری و لشكری سنوات مختلف" اضافه گردید و یا در آینده خواهد شد) را جهت بررسی و تصویب به مجلس ارسال نماید و یا چنانچه مطلع هستید که دولت قصد چنین اقدامی را نداشته و اصولاً معتقد به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین همترازشان نیست، بدون فوت وقت بیشتر، برای دفاع از اجرای ماده‌ی 30 قانون برنامه‌ی ششم توسعه که لازم‌الاجرا بوده و شما هم وظیفه‌ی نظارت بر اجرای کامل، مطلوب و مستمر آنرا دارید، راساً در این خصوص اقدام به تهیه‌ی طرح لایحه‌‌ای جامع و کامل در این خصوص نموده و با تصویب سریع آن، این حق‌الناس چندین ساله را از دین نهاد قانونی‌گذاری و ناظر کشور خارج و برای همیشه کام بازنشستگان مشمول و اهل و عیال چشم‌انتظارشان را در این معیشت پرفشار شیرین نموده و دعای خیرشان را همواره نصیبب خود گردانید.

۳) در پایان؛ شما وکلای بلافصل ملت، شک نداشته باشید که بازنشستگان از موثر و نتیجه‌بخش بودن این تذکرات مکرر خسته، ملول و تقریباً ناامید شده‌ و احساس می‌کنند؛ حق و حقوق قانونی‌شان تا همینجا و منحصراً در حدِّ همین تذکرات باری به هر جهت و تهی از عمل کاملاً متوقف شده است. بنابراین؛ چنانچه واقعاً دلسوز آنان و معیشت سخت‌شان هستید، یاالله!. بسرعت آستین‌ها را بالا زده و مانند همّت و تصمیم درستی که برای بازنشستگان تامین اجتماعی گرفته‌ و به کار بسته‌اید، که الحق والانصاف جای تشکر و قدردانی دارد، در این مسئله‌ی مهم و بسیار حیاتی نیز اقدام به خیر نمایید. والسلام

این مطلب(شصت و نهمین) را امروز جمعه 1401/5/14، به امید تاثیر و اقدام سریع و مطلوب، برای 150 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارسال نمودم. انتظار است شما بازنشستگان شریفِ مشمول نیز حداقل آنرا برای نمایندگان استانتان و همچنین اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس ارسال نمایید.

بازنشسته‌ی فرهنگی و فعّالِ حوزه‌ی فرهنگ، نقد و رسانه
اینستاگرام behvandi1962
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار