اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳
دولت اکنون جایگزینی برای درآمد نفت ندارد و در 3-4 سال گذشته و پس از تشدید تحریم‌ها هرچه ظرفیت برای استقراض وجود داشت را نیز استفاده کرده‌اند و ...
شوشان - دکتر سید مرتضی افقه :
مرتضی افقه، اقتصاددان درباره مالیات‌های جدیدی که قرار است از مردم اخذ شود به «توسعه ایرانی» گفت: با توجه به این موارد، مشخص می‌شود که این دولت که در زمان تبلیغات انتخاباتی و پس از آن دائم بر این مورد اصرار می‌کرد که برخلاف دولت دوازدهم، قصد ندارد تحریم‌ها را به سفره مردم گره بزند؛ بیش از پیش موجب گره خوردن سفره مردم به تحریم‌ها شده است و در نهایت هیچ دولتی در کوتاه مدت نمی‌تواند ارتباط اقتصاد و تحریم را قطع کند.

وی افزود: اکنون مشخص است دولت از طریق دیگری در حال این اقدام است و فشار بیشتری به سفره و معیشت مردم وارد می‌کند، بدین ترتیب که دولت اکنون جایگزینی برای درآمد نفت ندارد و در 3-4 سال گذشته و پس از تشدید تحریم‌ها هرچه ظرفیت برای استقراض وجود داشت را نیز استفاده کرده‌اند و این موارد در شرایط فعلی قابل استفاده نیست.

وی تاکید کرد: ابزار فشار به مالیات یکی از این موارد است که سبب نارضایتی و گلایه‌های شهروندان شده به‌طوری که بنده شاهد بودم که برای یک میوه‌فروش دستفروش مالیات 18 میلیون تومانی تعیین شده که رقم بالایی محسوب می‌شود؛ دولت مدعی است که در حال اخذ مالیات از پولدارها و افراد ثروتمند است اما در واقعیت به نظر می‌رسد فشار بسیار زیادی به کسبه متوسط و کم‌درآمد، مصرف‌کنندگان، کارمندان دولت، اساتید دانشگاه‌ها، کارگران و ... وارد می‌کنند و از این طریق در حال افزایش مالیات‌ها هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز خاطرنشان کرد: چنین شرایطی نشان می‌دهد که تحریم‌ها عملا از طریق دیگر و با شدت بیشتری به سفره مردم وصل شده است.

تلگرام دکتر افقه
https://t.me/smAfghah/2299
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار