اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
شوشان : جبهه اصلاحات استان چهارمحال و بختیاری پیرامون بحران آب در این استان پس از سیل های اخیر و قطع آب شرب شهرکرد مرکز استان و دیگر  شهرها و روستاهای استان بیانیه ای صادر کرد. متن این بیانیه در ادامه می آید

بسم الله الرحمن الرحیم
پیامدهای گسترده  بارش های موسمی تابستان امسال، موسوم به مانسون ، بار دیگر عمق ِ عمیق ِتوسعه نیافتگی در بخش هایی از کشور، از جمله استان ِ چهارمحال و بختیاری را به نمایش گذاشته است. گرچه بارش ها و نزولات ِ آسمانی با توجه به موقعیت ِ استراتژیک ِ استان چهارمحال و بختیاری سبب تقویت تامین ِ آب شرب و کشاورزی ِ استان های همجوار شده اما مخاطرات ِ فراوانی را برای مردم استان چهارمحال و بختیاری بوجود آورده است. این پدیده، ضعف ِ مدیریت ِ روزافزون ِ متولیان ِ امر را بیش از پیش، نمایان می سازد و نشان از نگرش کوتاه و غیرعلمی به مسائل اقلیمی و زیست محیطی در مدیریت مربوطه است. جای بسی تأسف است که مردمان ِ نجیب ِ سرچشمه آب در چهارمحال و بختیاری که آب آن منشأ حیات در استان های همجوار ِ خوزستان و فلات مرکزی ایران است، از این موهبت الهی جز خسران نصیبی نبرده اند و از آن تأسف بار تر آنکه مافیای آب در سرتاسر این خطه ی آب خیز، منافع این مردمان شریف و سخت کوش را وجه المصالحه ی زیاده خواهی های روزافزون خود قرار داده است.

جبهه  اصلاحات استان ضمن ابراز تأسف شدید از این وضعیت ِ ناگوار، مسئولان امر را به تأمل و تصمیم عاجل برای رفع ِ مشکلات عدیده در استان معطوف به اصول متعدد قانون اساسی، مبنی بر تامین آب شرب سالم و شرایطِ زندگی ِ در خور برای ساکنان استان فرا می خواند. بیانیه ی جبهه ی اصلاحات ایران مبنی بر انحراف از مصالح ملی، قوانین زیست محیطی و ... در مدیریت کلان آب در این خطه از کشور عزیزمان، بحرانهای اینچنینی را برای متولیان امر گوشزد کرده است و بدان جهت مسئولان امر را به مدیریت صحیح و علمی و پایدار در امور آب در سطح کلان فرا می خواند. 

به زعم ما، عبور از بخشی نگری های توسعه ستیز و سیاست گذاری های نامعطوف به مصالح ملی و قوانین زیست محیطی، مقدمه ی حل مسائل عدیده ای است که این بخش از کشورمان بدان مبتلاست. از این رو می طلبد با رویکرد عالمانه و توسعه محور در همه سطوح به مشکلات استان نگریسته شود و نابرخوردای ها و توسعه نیافتگی تاریخی در این استان جبران گردد، پیش از آنکه خسارت های ناشی از توسعه ناپایدار بیش از این گریبانگیر مردم و استان رنجکشیده چهارمحال و بختیاری شود. 

مدیریت مبتنی بر توسعه پایدار و ایجاد زیرساختهای اصولی، اصلاح و تقویت شبکه آبرسانی در استان، به کارگیری راهکارهای علمی کنترل سیل و رواناب، توسعه آبخیزداری فنی و علمی جهت کنترل سیل و بهره برداری مفید از بارشها و رواناب، به کارگیری روشهای پیشگیرانه در مقابل اینگونه حوادث، جبران عاجل خسارت سیل زدگان و نگرش علمی به مسائل تغییر اقلیم و زیست محیطی نیاز مبرم وضعیت امروز استان می باشد و امید است که مسئولان اهتمام ویژه بدان داشته باشند. 

مسئولان امر باید بدانند که توسعه و آبادانی یک منطقه را در عقب نگهداشتن و توسعه نیافتن ِ دیگر مناطق، پیگیری ننمایند. جبهه ی اصلاحات استان در این راستا آماده ی ارائه ی راهکارهای مشکل گشا و توسعه گرا به متولیان امر می باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار