اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴
شوشان - دکتر عابدین سلیمانی/ دکتری علوم سیاسی و فعال اجتماعی :
قابل توجه استاندار محترم خوزستان
مدیرکل محترم راه و شهرسازی
امام جمعه مردمی شهر باغملک 
نماینده محترم مردم باغملک در مجلس شورای اسلامی 
اعضای محترم شورای شهر و شهردار باغملک 
رئیس محترم اداره راه و شهرسازی باغملک 

موقعیت جغرافیایی شهر باغملک و وجود رودخانه ها و دره ها و باغات اطراف آن باعث افزایش بی رویه و بی مانند قیمت زمین در باغملک نسبت به سایر نقاط کشور از جمله شهرهای همجوار رامهرمز و ایذه شده است که این امر فشار اقتصادی و روانی زیادی به مردم و علی الخصوص جوانان ، کارگران و کارمندان شهر وارد کرده است.
برای درک بهتر گرانی سرسام آور زمین در باغملک می توان به شاخص های دیگر اقتصادی در ۲۰ سال گذشته در کشور اشاره نمود و آن را با افزایش قیمت زمین در باغملک مقایسه کرد به عنوان مثال:
_ قیمت دلار در ۲۰ سال اخیر ۳۵ برابر افزایش یافته است.
_ قیمت هر متر مربع ساختمان در تهران ۹۶ برابر افزایش یافته است
_قیمت سکه طلا ۱۹۰ برابر شده است 
_ قیمت پراید ۲۸ برابر شده است
_ سپرده بانکی ۳۸ برابر رشد داشته است
اما قیمت زمین مسکونی در شهر باغملک به طور میانگین بیش از ۷۵۰ برابر افزایش داشته است که با توجه به عدم تناسب بین درآمد، حقوق و دستمزد با افزایش قیمت زمین در شهر باغملک، تبعات زیان آور اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی  آن بر شهر سایه انداخته است 
لذا با توجه به اهمیت مسکن و مشکل مردم باغملک در این زمینه، خواهشمند است ترتیبی اتخاذ نمایید تا نقاطی چون کوی فرمانداری، حد فاصل قلعه خمسی تا میدان بختیاری، کوی درویشان، اطراف فنی حرفه ای، کوی شهید تاراس و... به بافت شهر ضمیمه شود تا قیمت زمین به نرخ منطقی آن نزدیک شود.

لازم به ذکر است که به دلیل کمبود زمین مسکونی بیشتر باغات حدفاصل لاله ۱ تا لاله ۸ و همچنین آموزش وپرورش تا قلعه خمسی طی سال های گذشته به صورت عمدی یا سهوی از بین رفته اند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار