شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
شوشان - محمدسعید بهوندی :
کسی که دغدغه‌ی اصلی‌اش این است که؛ حتماً فرزندش یا نوه‌اش در یک کشور پیشرفته‌ی اروپایی یا امریکایی به دنیا بیاید، چطور می‌شود باور کرد که ایران را بیشتر از همه جای دنیا دوست دارد و برای پیشرفت و آبادانی‌اش دل سوزانده و تمامی تلاش و تدبیرش را نیز حتماً بکار می‌بندد؟ مگر می‌شود در بین آنانی که بسرعت تمام با هم مسابقه گذاشته‌اند تا دیرتر نشده، در کشور دیگری جای پایی برای زندگی خود و فرزندانشان پیدا کنند، دلبستگی به این خاک را حداقل به همان اندازه‌ای که مدعی هستند، جستجو کرد؟!
     البته این کاملاً پذیرفتنی است که؛ انسانها آزاد آفریده شدند و لذا حق دارند، چنانچه از وضع مالی کافی برخوردارند، اجازه دارند در هر جای این کره‌ی خاکی که مایلند زندگی کنند. اما این هم سخن منطقی و حقی است که؛ به چنین اشخاصی می‌بایست با احتیاط و ارزیابی کامل صندلی مدیریت و تصمیم‌گیری دستگاههای کشور سپرده شود و همچنین نسبت به داراییهای مالی آنان و خصوصاً افزایش آن نیز با دقت و حساسیت تمام مواظبت شود.
     و نکته‌ی بسیار بسیار مهم این است که؛ امروز بخش زیادی از شکافهای بین نسلی در کشور ما دقیقاً ناشی از فاصله‌ی فراوان شعار تا عمل مسئولین کشور است و مردم و خصوصاً جوانان ما نیز چون انسانهای باهوشی هستند، لذا این فاصله و تضاد را نزد هر کسی که باشد، به راحتی درمی‌یابند و بدون شک این مورد هم‌اکنون "ابرچالش" موجود در کشور ماست و چنانچه به سرعت برای درمان آن نسخه‌ی دقیق و شفابخشی پیچیده نشود، ای بسا در چشم بهم زدنی، همه‌ی سرمایه‌ها و فرصت‌ها را بر سر ما آوار سازد.
     بدترین نوع برخورد با مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و همچنین اتفاقات کشور، نفی نمودن، توجیه کردن و یا هم تلاش فراوان برای پاک کردن صورت مسئله‌هاست و متاسفانه همین نفی‌های پی‌درپی و عدم‌توجه‌های سوال‌برانگیز بوده که ما را به این نقطه‌ی نگران کننده رسانده است.
     و امّا در پایان این مطلب دردواره؛ باید بپذیریم که می‌توانستیم بسیار بهتر کار کنیم و مهمتر اینکه؛ بپذیریم که ناگزیر از اصلاح مسیرمان هستیم و هم بپذیریم که برای آوردن کشور بر روی ریل درست رشد و توسعه‌ی پایدار، حتماً می‌بایستی بسیار فراتر از شعارهایمان، بر نیروهای جوان و نخبه‌ی کشور تکیه نموده و بسیاری از مسئولیت‌ها را بدون ترس و با شهامت کامل به آنان سپرده و بصورت مطلوب حمایت‌شان کنیم و بسرعت از این بدبینی‌های افراط‌گونه به درآمده و این؛ "چترِ مسئولیت‌ها و محبت‌ها" را بیش از اینی که هست، گسترش دهیم.

اینستاگرام behvandi1962
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار