شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۷۱
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۱
حاشیه های تودیع و معارفه استاندار خوزستان/ من مقتدایی ورژن 2 هستم
حجازی در 6 سال گذشته زحمات طاقت فرسایی را متحمل شد و قطعا وی اکنون خوشحال است که مقتدایی برای خوزستان انتخاب شده است.

اختصاصی شوشان: عبدالحسین مقتدایی به عنوان شانزدهمین استاندار خوزستان امروز با حضور وزیر کشور معارفه شد.

*در این جلسه جمع زیادی از مدیران ارشد استان، فرماندهان نظامی و انتظامی، روحانیون و دانشگاهیان حضور داشتند، حکم استاندار جدید خوزستان از سوی وزیر کشور به عبدالحسن مقتدایی اهدا شد.

*مراسم آیین تودیع استاندار پیشین و معارفه استاندار جدید خوزستان در سالن اجتماعات استانداری خوزستان با حضور وزیر کشور ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، مدیران استان خوزستان ، نمایندگان مردم استان در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

 *وحید کیانی مشاور جوان استاندار خوزستان که با حکم حجازی دبیر بنیاد نخبگان استان نیز می باشد اجرای مراسم را برعهده داشت.


* به استثنای دکتر ناصر سودانی نماینده مردم اهواز و عیسی دارایی نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی ، 16 نماینده دیگر استان در مجلس شورای اسلامی، آیت اله شفیعی ، آیت فلاحیان نمایندگان مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و حجت الاسلام حاجتی امام جمعه موقت اهواز در این مراسم حضور داشتند.

* آیت اله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز در این مراسم با دفاع تمام قد از استاندار سابق خوزستان گفت: دکتر سیدجعفر حجازی در طول این سال ها به معنای واقعی کلمه زحمات طاقت فرسایی را متحمل شد. استاندار سابق خوزستان از ساعات اولیه صبح تا پاسی از نیمه شب در محل کار خود حضور می یافت و الحق و الانصاف با دلسوزی و فشار روحی مضاعف به کار و تلاش مشغول بود.

* آیت اله جزایری گفت: حجازی از اینکه امروز این مسئولیت را از دوش او برداشته اند خوشحال است.  اطلاعات حجازی از جنوب تا غرب و از شمال تا شرق استان را در بر می گرفت.


* آیت اله موسوی جزایری به ویژگی های استاندار مقتدایی اشاره کرد و گفت: از انتصاب ایشان توسط دولت تقدیر و تشکر می کنم . من به این انتصاب خوش بین هستم و از این بابت هیچ دغدغه ای ندارم.

*نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز به احیای 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی موسوم به طرح مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: علیرغم عدم اجرای این طرح هم اکنون نیز استان در قطب کشاورزی در کشور مقام اول را دارد.

* سعدون زاده رییس مجمع نمایندگان استان نیز در این مراسم به بیان برخی از آمارها منتشر شده در مرکز آمار ایران و معاونت راهبردی ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: نرخ رشد جمعیت استان نسبت به متوسط کشوری پایین است. در بازه زمانی 85 تا 90 جمیعت شهرهای هویزه، هفتکل ، رامشیر و مسجدسلیمان کاهش داشته است. رشد شاغلین در استان منفی بوده است.

* رییس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: این استان به یک استان مهاجرت فرست تبدیل شده است.آمارها حاکی از مهاجرت نیروهای نخبه و تحصیلکرده از استان دارد. وی رتبه آموزش و پرورش استان خوزستان را 29 و 30 در استان ذکرکرد و گفت: سطح قیمت ها در استان خوزستان بالاتر از متوسط کشوری است. در حوزه سلامت و بهداشت عمومی ، ناهنجارهای اجتماعی و مشاجرات اجتماعی و طلاق آمارها رشد فزاینده ای را نشان می دهد.

* عبدالحسين مقتدايي در این جلسه رسما درخصوص انتقال آب کارون موضع گیری کرد. وی گفت: كارون بهترين سمفوني وحدت در خوزستان است . با ورود رودخانه كارون به استان خوزستان شاهد شكوفايي تمدن هاي شگرف در طول مسير اين رودخانه بوده ايم . خشك شدن و از بين رفتن كارون موجب از بين رفتن روستا ها و شهر هاي استان خوزستان و پراكندگي جمعيت منطقه خواهد شد كه خود مخل وحدت منطقه اي است . بحث انتقال آب از سرچشمه هاي كارون موضوعي اجتماعي است كه متاسفانه برخي از مديران ارشد استان هاي ذينفع از اجراي طرح انتقال آب ، براي پيشبرد اهداف خود ،اين امر را به بحثي سياسي تبديل كرده اند. 


* در این جلسه حجازی استاندار سابق خوزستان گفت: امیدوارم استاندار جدید خوزستان رکورد مدت زمان استانداری من را بشکند و بتواند هشت سال به عنوان استاندار در این استان خدمت کند.


* حجازی تاکید کرد: از دولت تدبیر و امید هم تشکر می کنم که مسئولیت استانداری خوزستان را بعد از شش سال و چهار ماه و 16 روز از دوش من برداشت. من نه به خواست خودم استاندار شدم و نه به خواست خودم از این سمت رفتم. دوست دارم در استان خوزستان بمانم و به کارهای علمی و تدریس در دانشگاه ادامه دهم.

* استاندار سابق خوزستان گفت : در ابتدایی که قرار بود به عنوان استاندار مشغول به کار شوم استخاره کردم که بد درآمد ولی وقتی شرط گذاشتم استخاره خوب شد. برای قبول سمت استانداری خوزستان سه شرط به رئیس جمهور اعلام کرد که با هر سه آنها موافقت کرد.

* حجازی گفت: لازم می دانم از مردم خوزستان از جمله عشایر عرب، بختیاری و لر، نخبگان استان تقدیر کنم که در این مدت سعی کردم به گونه ای کار کنم که بتوانم باری از دوش آنها بردارم.


*دکتر عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان با توجه به سخنان وزیر کشور و لزوم ایجاد نشاط در خوزستان صحبت های خود را با طنز آغاز کرد و گفت: در فرودگاه شاهد آواز دلنشین تشمال بودیم که نی همبون کم داشت. وی به کلیپ پخش شده توسط دولت مهر اشاره کرد و گفت: من متولد مهرماه هستم و باید من استاندار دولت مهر احمدی نژاد می شدم.

*وی با تقدیر از وفاداری حجازی و دفاع وی از عملکرد دولت نهم و دهم گفت: اینکه حجازی می گوید توفیقات گذشته محصول توجه ویژه دولت احمدی نژاد به استان خوزستان بوده است نشان از مردانگی و وفاداری او به دولت گذشته اوست. برخی از انسان ها با تغییر قدرت نیز به همان رنگ درمی آیند که حجازی نشان داد مدیری متمایز است.

*مقتدایی استاندار جدید خوزستان در این مراسم با اشاره به مسئولیت خود در استان خوزستان در سال های 77 تا 80، خود را "مقتدایی ورژن 2" نامید و افزود: همه باید در کنار هم تلاش کنیم تا فرصت خدمت از دست نرود و وقت خود را تنها با جلسات هدر ندهیم.

* مقتدایی با اشاره به بحث انتقال آب کارون و مخالفت با سیاست انتقال آب گفت: مديران استان هايي كه تلاش بسياري براي انتقال آب از سرشاخه هاي كارون دارند مي توانند آب مازاد را از دهانه خليج فارس برگردانده ،تصفيه كرده و بعد انتقال آب را انجام دهند.

* در میان صحبت های استاندار خوزستان هنگامیکه حاضران با دست زدن خود شعف و شادمانی خود را از اظهارات وی اعلام می داشتند مقتدایی با مطایبه می گفت: الان زمان دست زدن نیست این تشویق ها را برای پیروزی تیم صنعت نفت آبادان مقابل استقلال خوزستان نگه دارید.


اهم سخنان آیت الله جزایری در جلسه تودیع و معارفه

*دکتر حجازی تلاش هایی شبانه روزی داشت و در بسیاری مواقع تا پاسی از شب به دنبال حل مسایل و مشکلات بود و جلسات کاری پی در پی و طاقت فرسایی را برای حل مشکلات اداره می کرد.

*از جمله کارهایی که در این سال ها به خوبی در استان انجام شد، تاسیس مصلای بزرگ شهر اهواز است که بعد از تهران و تبریز، بزرگترین مصلای کشور محسوب می شود

*دکتر حجازی در 6 سال گذشته زحمات طاقت فرسایی را متحمل شد و قطعا وی اکنون خوشحال است که مقتدایی برای خوزستان انتخاب شده است؛ استاندار جدید نیز باید از توانمندی های آقای حجازی به عنوان دایره المعارفی از استان خوزستان استفاده کند.

اهم سخنان وزیر کشور در جلسه تودیع و معارفه

* وزیر کشور در این مراسم گفت : حجازی را به خوبی می شناسم و قصد استفاده از وی را در یکی از استانهای دیگر به عنوان استاندار داشتم که ایشان اعلام کردند قصد خارج شدن از استان خوزستان را ندارند و به دنبال تحصیل و انجام فعالیتهای علمی در خوزستان هستند.

* عبدالحسن مقتدایی استاندار جدید خوزستان را بعد از مشورت با برخی نخبگان خوزستان از جمله نماینده ولی فقیه، نمایندگان خوزستان در مجلس و برخی دیگر از افراد انتخاب کردیم.

 * جا دارد از جاسم جادری رییس ستاد انتخاباتی رییس جمهور در استان خوزستان تشکر ویژه ای بکنم که در انتخاب استاندار جدید نقش خوبی ایفا کرد.

* به جرات می گویم خوزستان می تواند علاوه بر توسعه و آبادی معین چهار استان دیگر کشور نیز باشد این موضوع را به عنوان رئیس سابق دیوان محاسبات کشور و با عدد و رقم می گوییم.

*چندی پیش در خدمت رهبر انقلاب بودیم و ایشان در خصوص مدیریت در استان خوزستان سوالاتی فرمودند و من ضمن معرفی استاندار جدید به ایشان اعلام کردم که یکی از اهداف اصلی وزارت کشو اجرای پروژه بزرگ توسعه ای استان خوزستان است که ایشان رضایتشان را در این خصوص اعلام کردند.





















comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
انتشار یافته: ۱۹
comment
comment
قربانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
comment
2
4
comment تبریک میگم. امیدوارم مدیریت موفقی داشته باشید.
قربانی - رامهرمز
comment
حمید صدر رضوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
comment
1
4
comment جالبه اکثر اینایی که جناب وزیر عنوان می کنند در زمان انتخابات فعالیت تخریبی علیه دکتر روحانی داشتند وبعضی ها نیز مکان برای سخنرانی انتخاباتی وی آماده نکردند یا در لحظات آخر موافقت های نصف ونیمه ای انجام دادند( عبدالحسن مقتدایی استاندار جدید خوزستان را بعد از مشورت با برخی نخبگان خوزستان از نمایندگان خوزستان در مجلس و برخی دیگر از افراد انتخاب کردیم.)
comment
علی سوسنگرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
comment
1
3
comment به دکتر مقتدایی تبریک میگم قبول خدمت دربین هم استانیها یش اطلاع داریم ادم دلسوز تلاشگر وبا حوصله هستن میدونیم باج نمیده چراکه بانجربه است مردم محروم یادش نمیره
comment
محمدعلی جدیدالاسلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
comment
0
4
comment اقای سعدون زاده.مردم بدلیل مشکلاتی که ذکر کردید جمعیت را افزایش نمیدهند.انها راحل کنید 1شبه درست میشه
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
comment
1
1
comment امیدوارم از مدیران سابق و پرمساله گذشته استفاده نکند
comment
مهدی صادقی ازهندیجان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
comment
1
1
comment باتبریک خدمت جناب مقتدایی استادندارمحترم و دولت تدبیر و امیدو تشکر از مدیران قبلی
comment
اسماعیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
comment
1
4
comment باسلام
ازاینکه استانمان صاحب یک استاندار دلسوز وغیرتمند شده جای بسی خوشحالی است وازخداوند توفیق دکترمقتدایی را طلب میکنیم
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
comment
1
3
comment فقط ترس از اینه که هر چی مدیر ، فرماندار و بخشدار بی عرضه هستند دوباره پابرجا بمونن و یا به شهرستانهای دیگر منتقل شن
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
comment
0
2
comment اقای مقتدایی الان حدود 10 روزه که به عنوان استاندار خوزستان منصوب شده وبرای جانهای ناامیدمااز روندتوسعه وپیشرفت استان امیدی تازه بوداگر طی این چندروزبا به چالش کشوندن دستگاههای اجرایی استان ومدیران استانی ازاونهاگزارش میخواست ولااقل اونهاروملزم میکردکه ظرف چندروز گزارشی اولیه بدن یا برنامه هاشونوبرای مسایل مهم استان پیشنهادبدن ویابا ابلاغی حتی غیررسمی تیمی رو به دستگاههمرده خموده استان وبین مردم میفرستاد که لااقل یه تکون اولیه ای بخورن خدانکنه که مرتبااین مثال به ذهنمون تبادرکنه که سالی که نکوست از بهارش پیداست.
نکته دیگه تعریفهاوتمجیدهای ...برخی چهره ها ازاقای حجازی طی روزهای گذشته است که جای بسی تامل داره. .....
اقای حجازی یک شخص کاملا سیاسی بودکه بواسطه ارتباط معاون وقت وزیرکشورسابق بادولت (شخص مذکورازبستگان درجه یک اقای حجازیه)به اوزارت نیرووسازمان اب وبرق خوزستان تحمیل شدوتونست بواسطه تعامل نزدیک وارتباط تنگاتنگ با رحیمی ومشایی ......6سال واندی وقت استان خوزستان رو تلف کنه و استان روهم مثل اب وبرق خوزستان به عقب برگردونه.
الان هم اقای حجازی رفت وجمعی خوشحال از این رفتن .امااورفت که خوش بگذرونه وماماندیمو نانو پنیرخودمان.
اقای مقتدایی وقت رونکشه وباجدیت کارروشروع کنه که وضع استان خیلی خرابه.ازایشون میخوایم به هیچ کس .... باج نده ومنافع مردم رو به رضایت برخی ادمهانفروشه ونیروهای کارامدرو به دستگاههای اجرایی استان برگردونه وبرخی افرادبی عرضه .........روسریعاکناربزارن.که کمی دستگاههارونق بگیرن وازرکودخارج بشن.ضمنااقای مقتدایی نیازمندجدیته درشرایط فعلی وبرخی مزاح های ایشون در برش واقتداروی تاثیرمنفی میزاره وشایدکمی باعث سبکی بشه که ازوی انتظاربیشتری میره
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
comment
2
3
comment اول باید معاونت سیاسی تغییز کند....
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
comment
0
2
comment باسلام امیدوارم تغییرات درآب و برق خوزستان زودتر انجام پذیرد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
comment
0
3
comment باسلام آقای دکتر لطفا تغییرات را زودتر انجام دهید
comment
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
comment
0
0
comment الحمدوالله شوشان دست از سر شورا برداشت و خبر تودیع و معارفه را در سایت خود گذاشت جناب آقای مقتدایی خواهشن جلو تخریب شورا که تنها نهاد مدنی و مردمی است را بگیرید و با اتحاد استانی خوب را به مردم هدیه کنیم
پاسخ ها
comment
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
comment
comment شوشان جلوی وام 50 میلیونی اعضای شورای شهر را گرفت که این کار خدمت بزرگی به اعتلای افکار عمومی شهروندان آگاه اهوازی است. شوشان مچکریم
comment
علی رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
comment
1
1
comment بالاخره دست از سر وحید کیانی برداشتید
comment
حسین موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
comment
0
0
comment ما منتظر اقدامات وحدت گرایانه واستفاده ازتمامی ظرفیت نیروهای اصلاح طلب ومتعهد استان از مقتدایی ورژن 2 هستیم و امیدواریم که منافع ومسائل استان وتوسعه استان مهمتر از موارد اختلافی باشد ومقتدایی ورژن 2 تاهوش تر از مقتدایی ورژن 1 عمل کند وبه تفرقه افکنان که در روزهای اخیر میدان ابراز وجود پیدا کردهاندفرصت اختلاف اندازی بین نخبگان ونیروهای اصیل استانی ندهد
comment
مرعشی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
comment
0
0
comment جناب آقای دکترحجازی مردبزرگی بود، هست وخواهدبود.بزرگوارانه سمت قبول کرد و کارهای فراوان عمرانی ، فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، خدماتی و... را با تحمل مشقت فراوان بخصوص درسالهای اخیر که با کمبود منابع مالی مواجه بود به انجام رسانید وسپس این پست رابا مشورتهای دلسوزانه وتدبیرخاص خودبزرگوارانه تحویل فردی مناسب وبومی ودلسوزاستان دادوبا وجودسمتهای مختلف که به وی درتهران واستانهای دیگر پیشنهادشدحضوروخدمت به مردم شریف خوزستان را به آنها ترجیح دادبعنوان یکی ازکارمندان ماواقعا از وی که از جمله متعهدترین وفرهیخته ترین ودلسوزترین استانداران استان بوده رضایت خاطرداریم امیدواریم که ایشان هم ازماراضی بوده وماراحلال کند.
comment
گودرز مرادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
comment
0
0
comment ضمن ارزوی موفقیت با شناختی که از ایشان دارم استان را متحول خواهند کرد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
comment
1
0
comment (مقتدایی با مطایبه می گفت: الان زمان دست زدن نیست این تشویق ها را برای پیروزی تیم صنعت نفت آبادان مقابل استقلال خوزستان نگه دارید.)
اگه منظور استقلال اهوازه ما که صنعت رو دربدر کردیم واگه منظور استقلال صنعتیه که اونا لیگ برترن وشما از لیگ برتر دیپورت شدین وبعیده حالا حالاها گذرتون به لیگ برتر بیفته
شما استاندار خوزستانین نه آبادان
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار