شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۳
رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان انتقال آب از سرشاخه های رودخانه کارون به سایر استانها را خیانت به منافع ملی عنوان کرد.

به گزارش مهر، جواد سعدون زاده عصر دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار خوزستان اظهار کرد: امیدواریم با همکاری مناسب با استاندار جدید بتوانیم گامهای مستحکمی برای توسعه و عمران استان خوزستان در دهه چهارم انقلاب برداریم.

وی افزود: خوشبختانه استاندار جدید از تحربه نمایندگی و استانداری در کارنامه خود برخوردار است و انتظار داریم به زودی جایگاه خدمت رسانی در استان را ارتقا دهد و از مدیریتهای ضعیف و آزمون و خطایی پرهیز کند.

سعدون زاده عنوان کرد: شرایط کشور سخت است و هم اکنون در یک پیچ تاریخی قرار داریم که اندک عفلتی می تواند به کشور و استان زیان وارد کند. خوزستان می تواند موتور محرک اقتصاد کشور باشد ولی باید دولت نگاه ویژه ای به آن داشته باشد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از نظر اقتصادی، خوزستان جایگاه بالایی دارد ولی متاسفانه در طول سالهای اخیر در حد استانهای همطراز خود پیشرفت نکرده است و مردم آن رنجهای بی شماری متحمل شده اند.

وی اظهار کرد: خانواده های خوزستانی با وجود تمامی مواهبت خدادادی که در استان از آن برخوردار هستند هم اکنون با معضلاتی مثل طلاق، بیکاری و اعتیار دست و پنجه نرم می کنند که آمار بسیار بالای این شاخص ها تعجب برانگیز است.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان ادامه داد: آیا با وجود بازار بکر عراق نمی توان استان خوزستان را به لحاظ اقتصادی رونق بخشید؟ خوزستان در جنگ آسیبهای بی شماری متحمل شد ولی این استان هنوز توانایی نقش آفرینی مثبت در اقتصاد ملی را دارد. باید چاره و علاجی نو برای خوزستان نوشت و از ظرفیتهای خدادادی آن به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

سعدون زاده از وزیر کشور خواست؛ با توجه به اصل 127 قانون اساسی، اختیارات بیشتری از هیئت وزیران به استاندار خوزستان تفویض شود تا بتوانیم مرزها را بازکنیم و کمر تحریم را در این نقطه حساس از کشور بشکنیم.

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی به مسئله انتقال آب از سرشاخه های کارون به سایر استانها برای مصارف کشاورزی اشاره کرد و گفت: در 50 سال گذشته در هیچ کشور توسعه یافته و پیشرفته ای در جهان انتقال به این شکل صورت نگرفته و این شیوه انتقال آب صرفا یک خیانت بزرگ به منافع ملی و مردم استان خوزستان است که انتظار داریم دولت جدید جلو این اقدام نسنجیده را بگیرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار