امام علی (ع): كسى كه دانشى را زنده كند هرگز نميرد.
شوشان : به گزارش پایگاه خبری شوشان ، سیاوش محمودی رئیس شورای شهر اهواز در سی و هشتمین جلسه کمیسیون اقتصادی این شورا که سیزدهم دی ماه برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگارما در مورد بلاتکلیفی مترو اهواز طی سال های گذشته و کش و قوس های این پروژه گفت: دولت 400 میلیارد تومان اوراق در اختیار شهرداری اهواز قرار داد و شورای شهر امسال آن را تصویب کرد و مصمم هستیم که در این دوره فاز اول و دوم مترو اهواز را افتتاح کنیم.
رئیس شورای شهر اهواز راجع به مسئله حقوقی آن هم افزود:در رابطه با حل مسئله حقوقی مترو وزیر کشور قول مساعد داد وقطعن هر چقدر که هزینه داشته باشد تلاشمان را میکنیم تا موضوع حل بشود.
وی خاطر نشان کرد: وقتی در دوره قبل این قرارداد فسخ می شود شرکت خصوصی کیسون شکایت می کند و مسئله به دادگاه کشیده می شود و کارشناس به شهرداری رای می دهد.به این صورت این شرکت به رای داده شده اعتراض می کند.
این پروژه به دلیل اینکه مسئله حقوقی سنگین و پیچیده ای دارد دادگاه در یک کارشناسی سه نفره اعلام رای کرده و فعلن شرکت کیسون اعتراضی نکرده است ولی شهرداری به این رای اعتراض کرد و کارشناس 60 میلیارد تومان شرکت کیسون را جریمه می کند؛ چون زمانی که قرارداد تمام می شود حساب این شرکت از لحاظ مالی با شهرداری صفر بوده است. یعنی هیچ صورت وضعیتی نداشته که بخواهد با شهرداری تمام بکند. پس در کارشناسی اولیه شرکت کیسون 60 میلیارد تومان جریمه شده ولی در کارشناسی سه نفره این مسئله برعکس می شود و شهرداری 100 میلیارد تومان جریمه می شود. به این مسئله شهرداری اعتراض کرده است و مسئله را با دستگاه قضا و استاندارمحترم که رئیس شورای سازمان است در میان گذاشتیم که مسئله حقوقی ان را حل کنیم و امیدواریم به کارشناسی پنج نفره کشیده نشود و با کارشناسی سه نفره حل بشود. مسئله را حل میکنیم و توافق نامه ای هم وجود دارد و باید تصمیم بگیریم بعد از این توافق چکار کنیم. فعلا این اوراق را گرفتیم که در سال آینده منتشر کنیم که این 400 میلیارد تومان را داشته باشیم و شهرداری هم 400 میلیارد کمک کند تا بتوانیم کار مترو را آغاز کنیم .
سیاوش محمودی در پایان در مورد شروع کاراضافه کرد:اولویت ابتدایی ما تکمیل فاز 1و2 است. یعنی از میدان فرودگاه تا خیابان مصلا و از این خیابان تا پیچ استادیوم را تکمیل کنیم. براورد ما برای تکمیل این 2 فاز تا قرار گرفتن قطاربر روی ریل حدود 2500 تا 3000 میلیارد هزینه نیاز دارد.