اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
معاون آبزی پروری شیلات خوزستان :
مرتضی سوری، معاون آبزی پروری اداره کل شیلات خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار قطعه انواع بچه ماهی بومی (بنی، شیربت، گطان، عنزه، برزم) طی ۳ مرحله در تالاب شادگان رهاسازی شده است.
 سوری در حاشیه مراسم سومین مرحله رهاسازی بچه ماهیان بومی در تالاب شادگان که  با حضور  بخشدار دارخوین، روسای ادارات محیط زیست و شیلات شادگان، رئیس گروه بازسازی و مدیریت ذخایر آبزیان و کارشناسان شیلات استان و جمعی از صیادان محلی برگزار شد عنوان کرد: امروز 300 هزار قطعه بچه ماهی بومی در تالاب شادگان رهاسازی شده است و استمرار این عملیات گام موثری در بازسازی ذخایر آبزیان استان محسوب می شود.
سوری به نتایج مثبت این طرح طی سال های گذشته اشاره کرد و ادامه داد: اهداف اجرای عملیات را حفظ ذخایر بومی، تامین پروتئین جوامع محلی، ایجاد اشتغال، درآمدزایی و جلوگیری از مهاجرت مردم حاشیه تالاب است.    
وی با تاکید بر اینکه صیادان محلی از روش های مجاز صید استفاده کنند؛ تصریح کرد: معیشت خانوارهای بهره‌بردار روستایی به این تالاب وابستگی دارد و استفاده از الکتروشوکرها و شیوه های غیراستاندارد صید اثرات زيانباري بر آبزيان و خصوصاً تالاب ها خواهد داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار