شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۰

شوشان: دبیر انجمن دوستداران و پژوهشگران ميراث فرهنگی دزفول گفت: سهم خوزستان در حوزه گردشگري بسيار ناچيز است.

به گزارش ایسنا ، محمد آذركيش اظهار كرد: با وجود جاذبه‌های متنوع تاریخی، طبیعی، مذهبی، موزه‌ها، آثار باستانی ارزشمند و ثبت جهانی آثار استان خوزستان به دلیل نبود توجه کافی در خصوص معرفی این آثار و ظرفیت‌ها این استان به نسبت بسیاری از استان‌ها بهره کمی از صنعت رو به رشد گردشگری را به خود اختصاص داده است.

وي افزود: به رغم وجود رودهای مهمی چون دز، کارون، کرخه ، تالاب شادگان، کوه‌های سالن، کی نو ، آبشار شوی دزفول، معبد چغازنبیل یکی از قدیمی‌ترین سازه‌های آجری دنیا، سازه‌های آبی شوشتر، دریاچه‌های طبیعی بسیار زیبا در پشت سد دز و کارون 3، روستاهای نمونه گرشگری پامنار، لیوس و مال‌آقا، آثار باستانی شهرهای شوش و ایذه، مناطق عملیاتی و دفاع مقدس، تنوع قومیت‌ها و گویش‌ها، صنایع‌دستی متنوع، آستانه متبرکه سبزقبا علیه السلام و دانیال نبی (ع) و بسیاری از پتانسیل‌های متنوع استان که ظرفیت تکمیل چرخه گردشگری در تمام سال را با همه موضوعات گردشگری و تنوع علایق دارا است اما سهم خوزستان در این حوزه بسیار ناچیز است.

دبیر انجمن دوستداران و پژوهشگران ميراث فرهنگي دزفول بيان كرد: البته این معضل دلایل بسیاری دارد اما با بررسی سایت‌های اینترنتی که امروزه یکی از مهم‌ترین منابع معرفی دیدنی‌ها در سراسر دنیا است درمی‌یابیم که بسیاری از ظرفیت‌های خوزستان در این سایت‌ها معرفی نشده‌اند.

او تصريح كرد: با توجه به اهمیت معرفی مجازی دیدنی‌های استان اداره کل میراث فرهنگی خوزستان به عنوان متولی بحث گردشگری و میراث استان می‌تواند نقش مهمی را در این خصوص ایفا كند؛ نقشی که تاکنون از طرف این سازمان در سطح استان به آن پرداخته نشده است.

آذركيش بيان كرد: تاکنون سایت‌های پراکنده‌ای با اطلاعات محدود درباره استان خوزستان از سوی نهادهای گوناگون راه‌اندازی شده که هیچ یک نتوانسته‌اند دیدنی‌های متنوع و جذاب آن را به خوبی نشان دهند. به همین دلیل اداره کل میراث فرهنگی به عنوان مرجع و کارشناس این حوزه بايد پیشگام گسترش اطلاعات و معرفی ظرفیت‌های با ارزش این خطه زرخیز باشد تا سایر سایت‌های گردشگری کشور با شناخت درست از کلیت پتانسیل‌ها و در دست داشتن اطلاعات صحیح همراهی بیشتری در این حوزه با استان خوزستان داشته باشند.

وي خاطرنشان كرد: با این که خوزستان به شكل كلی در کشور معرفی شده اما به عنوان یک استان با جاذبه‌های گردشگری به آن پرداخته نشده است. بسیاری از مردم کشور استان خوزستان را یک استان خشک و بدون جاذبه‌های توریستی می‌دانند و همین عامل سبب شده تا در صنعت گردشگری خوزستان سرمایه‌گذاری چندانی نشود. در صورتی که صنعت توریستم یکی از سالم‌ترین و کم‌هزینه‌ترین صنایعی است که موجب رونق اقتصادی هر منطقه می‌شود. به خصوص در شمال استان خوزستان که محروم از صنایع بزرگ است معرفی درست آثار و توجه به گردشگری کمک شایانی به اشتغال‌زایی می‌كند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار