اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
مدیرکل شیلات خوزستان مطرح کرد؛
۴۰۰ هزار قطعه انواع بچه ماهی بومی و کپورماهیان ( فیتوفاگ) در تالاب محلی روستای گردشگری عطیش از توابع بخش سویسه شهرستان کارون رهاسازی شد.

شوشان ـ این رویداد شیلاتی ، در نخستین جشنواره ماهی و پخت و پز آبزیان طلایه داران شکوه خلیج فارس در جوار تالاب روستای گردشگری عطیش شهرستان کارون با حضور فرماندار شهرستان کارون، مسئولان استانی، شهرستانی، اصحاب رسانه خوزستان، گردشگران و مردم منطقه برگزار شد. 

مدیرکل شیلات خوزستان در  جریان رهاسازی بچه ماهیان و در جمع خبرنگاران، ماهیان بومی رهاسازی شده را گونه های بنی، شیربت، گطان، عنزه و برزم و کپورماهیان ( فیتوفاگ)  نام برد و هدف از رهاسازی بچه ماهیان در تالاب روستای گردشگری عطیش را حفظ اشتغال صیادان بومی و بهبود اقتصاد ساکنان روستای عطیش و روستاهای اطراف این تالاب بیان کرد.

مهرداد محمدی دوست گفت: شیلات خوزستان امسال بالغ بر 9 میلیون قطعه بچه ماهی ‌از گونه های سازگار با شرایط آب و هوایی را در رودخانه ها و تالاب ها با هدف اشتغال پایدار صیادان محلی و ارتقای ضریب امنیت غذایی مردم رهاسازی نموده است.

محمدی دوست میزان تولیدات کل آبزی پروری استان را 85 هزار تن خواند و ابراز امیدواری کرد: در سال آینده با حمایت بیشتر از پرورش دهندگان خوزستانی و عبور از خشکسالی، تولید آبزیان پرورشی افزایش یابد.

مدیر کل شیلات خوزستان با بیان اینکه مصرف سرانه آبزیان در کشور ۱۳ کیلوگرم در سال است ولی این میزان در خوزستان 19 کیلوگرم است افزود: مهمترین راهکارها به منظور افزایش مصرف آبزیان در جامعه ضرورت توجه به بازاریابی محصولات شیلاتی، تنوع در فرآورده های دریایی و بسته بندی آبزیان، توجه به فرهنگ و عادات تغذیه ای، ماهیت خواسته های مصرف کنندگان، جلب اعتماد مردم نسبت به سلامت محصولات ارائه شده و ترویج فرهنگ مصرف و پخت صحیح آن از طریق جشنواره ها دانست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار