اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
جزییات نخستین سفر رئیس‌ جمهور در سال جدید
در این سفرها بیشتر از اینکه مردم در جایی جمع شوند و سخنرانی صورت گیرد این رئیس جمهور است که به دیدار آنها می رود.
دور اول سفرهای استانی دولت سیزدهم ۲۱ مرداد با سفر به کرمان به پایان رسید و چهار ماه بعد از آن در ۲۴ آذر سال گذشته، دور دوم سفرهای استانی رئیسی با سفر به خراسان جنوبی آغاز شد.

در دور اول سفرهای استانی دولت سیزدهم در ابتدا جلسات و مصوباتی تعیین شد و بعد از حضور مدیران بومی در مرکز و سپس احصاء امور مربوط به مناطق مورد نظر سفرها آغاز و تیم های مختلف اقتصادی و عمرانی و اجرایی به مناطق مورد هدف هدایت شدند. در مرحله بعدی رئیس جمهور به بازدید از مناطق مختلف و ارزیابی اقدامات پرداخته است.

البته سفرهای استانی دولت سیزدهم یک تفاوت خاص با سفرهای سایر دولت‌ها دارد. در این سفرها بیشتر از اینکه مردم در جایی جمع شوند و برایشان سخنرانی صورت گیرد این رئیس جمهور است که به دیدار آنها می رود تا ارزیابی دقیق تری صورت گیرد. رئیسی در این دیدارها به طور رودررو با مردم گفت و گو کرده و به مطالبات و دغدغه هایشان پاسخ می دهد و شاهد و ناظر گلایه های برخی افراد است.

نکته قابل تامل این است که دولت برای انجام سفرهای استانی از وقت های اضافه استفاده کرده تا مانعی در اقدامات هفتگی دولت و همچنین اختلال در کار استان‌ها به وجود نیاید. همچنین در این دولت چندین سفر در دل یک سفر انجام می پذیرد. وزرای مختلف با دستور کار مشخص در حیطه کاری خودشان اقدام می کنند و برنامه های خود را در سطح استان ها انجام می دهند. 

حال در نخستین سفر رئیس‌ جمهور در سال جدید و همچنین چهارمین مقصد دور دوم سفرهای استانی که قرار است پس از ماه رمضان انجام شود آیت الله رئیسی به خوزستان سفر خواهد کرد تا پروژه های مهم در دستور کار این استان قرار گیرد.

و اینک خوزستان نخستین سفر رئیس‌جمهور در سال جدید به حساب می آید که دلیل این انتخاب هم پروژه‌های مهم در دستور کار در این استان است.


علی اکبر حسینی محراب  در نشست مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:  همه تلاش ما این است که با همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رابطه با پروژه‌های بزرگ استان هم افزایی و تبادل نظر داشته باشیم تا بتوانیم آنچه که برای آسایش مردم لازم است را به میدان بیاوریم.

وی با اشاره به در پیش بودن سفر رئیس جمهور به استان خوزستان افزود: در این راستا مشورت‌های لازم با نمایندگان صورت گرفت؛ همچنین تأکید شد تا در این سفر به محورهایی اشاره شود که بیشتر در زندگی مردم نقش دارد.

وی، وضعیت راه در استان را مشکلی جدی دانست و گفت: مشکلات راه، طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری و وضعیت آب آشامیدنی در شرق، شمال شرق و جنوب غرب در این جلسه مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد تا تقسیم کاری در این راستا صورت گیرد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: وضعیت فاضلاب اهواز و آب‌های سطحی که برای مردم در برخی نقاط شهر مشکل ایجاد کرده بود نیز مورد بررسی قرار گرفت.

حسینی محراب با اشاره به تعدد سفرهای رئیس جمهور به استان گفت: از نخبگان، صاحب نظران و مردم استان دعوت می‌شود که طرح‌ها و پیشنهادات اساسی خود را برای بهبود آینده استان، اشتغال جوانان و معیشت مردم ارائه کنند تا با همراهی یکدیگر قدمی بزرگ را در جهت آبادانی هرچه بیشتر استان برداریم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار