اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
معاون عمرانی استاندار خوزستان طرح‌های عمرانی قابل بهره برداری در سفر دوم رییس جمهور به استان را تشریح کرد.
محمد خانچی معاون عمرانی استاندار خوزستان درجمع خبرنگاران گفت: در سفر دوم رییس جمهور به خوزستان ۳ طرح بزرگ عمرانی شامل؛ ۷۰ کیلومتر از طرح دوخطه کردن مسیر ریلی محور اهواز-اندیمشک و نیروگاه سیکل ترکیبی دوکوهه که طرحی مهم در حوزه پایداری برق کشور محسوب می‌شود، به بهره برداری خواهند رسید.

وی بهره برداری از پالایشگاه هویزه و جمع آوری گاز‌های همراه نفت غرب کارون را از دیگر طرح‌های مورد بهره برداری در سفر هیئت دولت سیزدهم به استان برشمرد و افزود: این طرح به لحاظ زیست محیطی اهمیت زیادی دارد.

 خانچی ادامه داد:طرح‌های دیگری نیز باحضور وزرا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود و یا به بهره برداری خواهند رسید که در رونق و توسعه استان خوزستان نقش ایفا می‌کنند و امیدواریم با بهره برداری از این طرح‌ها بتوانیم به مردم استان خوزستان خدمت کنیم.

معاون عمرانی استاندار خوزستان اضافه کرد: افتخار داریم که با همه ظرفیت درحال تلاش هستیم عقب افتادگی دیرینه را با همت همه مسئولان استان، استاندار خوزستان، مجموعه خبرگان و... رفع کنیم.

تشریح محورها و پروژه‌های سفر رئیس جمهور به استان خوزستان


 در ادامه علی اکبر حسینی محراب با اشاره به سفر استانی رئیس جمهور به استان در هفته آینده گفت: مهمترین مسئله استان موضوع آب است و به همین دلیل سه پروژه در این بخش تعریف شده است. یکی خط طرح غدیر که از دز تا آبادان را شامل می‌شود و طبق آماری که داریم 54 درصد از آن اجرا شده است و در این سفر یکی از محورهای مهم خواهد بود.

وی افزود: پروژه دوم طرح فدک برای آبرسانی به شمال شرق استان است و از سد کارون 3 شروع می‌شود و تا ایذه، باغملک، رامهررمز، هفتکل و سایر بخش‌های این مسیر امتداد می‌یابد. لوله گذاری این خط از رامهرمز شروع شده و تا ایذه رسیده است و به میزان 33 کیلومتر نیز باید از سد کارون 3، دو تونل زده شود و دو ایستگاه پمپاز ساخته شود تا چرخه آبرسانی در این طرح به سرانجام برسد.

استاندار خوزستان ادامه داد: خط سوم خط کوثر برای آبرسانی به جنوب شرق استان از رودخانه جراحی و زهره است که حدود 12 تا 13 درصد پیشرفت داشته و 10 شهر از جمله هندیجان، ماهشهر، رامشیر، امیدیه، آقاجاری، بهبهان و …. را شامل می‌شود که باید در قالب مصوبات سفر ریاست جمهوری اجرایی شود.

حسینی محراب گفت: طرح دیگر طرح جامع فاضلاب اهواز است که یک پروژه زیرساختی بوده و 53 درصد پیشرفت دارد و به سه تصفیه خانه نیاز دارد. کار اولیه در خصوص تصفیه خانه غرب صورت گرفته و طرح فاینانس چین دارد که جزو محورهای سفر ریاست جمهوری است. در عین حال فاضلاب شادگان، آبادان و برخی از شهرهای دیگر نیز به صورت جدی باید دنبال شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: آسفالت اهواز در این سال‌ها چندان چهره خوبی ندارد و حفاری‌هایی که در طرح فاضلاب انجام شده شرایط آسفالت را بدتر کرده است و به همین دلیل از شهرداری خواسته ایم نهضت آسفالت برای تغییر چهره شهر آغاز شود.

استاندار خوزستان، دیگر دستور کار سفر هیئت دولت به استان را موضوع راه‌ها و محورهای مواصلاتی استان ذکر کرد و گفت: ما از نظر بزرگراه و اتوبان در استان کمبود داریم و در نظر داریم از طریق جذب سرمایه گذاری یا فاینانس در این خصوص اقدام کنیم. جاده خرمشهر به اهواز، بستان به الوان یا عبدالخان، اهواز - رامهرمز - بهبهان - گچساران، اهواز - رامهرمز - باغملک - ایذه - لردگان، مسجدسلیمان به اندیکا و چند مورد دیگر شریان‌های اصلی استان هستند که نیاز به توسعه و ساخت دارند و امسال هم برای آنها ردیف بودجه اختصاص داده شده است.

حسینی محراب افزود: در مجموع برای راه‌های استان 42 هزار میلیارد تومان نیاز است که امیدواریم در قالب فاینانس، سرمایه گذاری، اوراق مشارکت و … تأمین شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: برای فاز دوم طرح کشاورزی 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری نیز از راهکارهای مختلف به دنبال تأمین منابع مالی هستیم و مذاکرات در این خصوص ادامه دارد.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: وزارت نفت 12 میلیارد دلار در استان پروژه تعریف کرده است که از آن جمله می‌توان به ان اج ال 3200 هویزه، نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک، راه آهن دوخطه اندیمشک، تصفیه خانه شوشتر، بیمارستان بهبهان و ده‌ها پروژه دیگر اشاره کرد.

منبع : رهیاب نیوز

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار