اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
شوشان ـ  دکتر عباس امام
 

طی سی سال گذشته، در سرتاسر خوزستان تلاش های شایسته تقدیری در زمینه آموزش، پژوهش، و ترویج فرهنگ شاهنامه صورت گرفته و می گیرد. در شمال خوزستان، بویژه در دو شهر دزفول و شوشتر با تلاش افراد و نهادهای مستقل اقدامات بس ارزنده ای در این زمینه صورت‌گرفته است.

در دزفول، با پیشگامی دلسوزانه و دراز دامن زنده‌یاد مجید زرکی شاهنامه از گرد گمنامی دهه ها به در آمده و به حوزه ای کاملا جاافتاده و شناخته شده در میان نسل ها و اقشار گوناگون شهر و روستاها تبدیل گردید. شوربختانه، در پی مرگ زنده یاد زرکی برخی محافل و جریان های متحجر  شاهنامه ستیز دزفول که شهامت طرح آشکار دیدگاه های ایران ستیزانه و عقب مانده خود را ندارند، به صورت پنهانی به برخی ادارات ذیربط فشار می آورند تا فعالیت های این جریان های فرهنگی وطن پرستانه را دچار اختلال کرده یا متوقف گردانند.

با توجه به تعطیلی ناپسند نشست های شاهنامه پژوهی در شهرستان دزفول، وظیفه یکایک شهروندان میهن دوست و ارادتمند حضرت فردوسی و مکتب انسان ساز و میهن ستایانه شاهنامه است که آشکارا با این اقدام نابخردانه و ضدملی مخالفت کنند. در پایان، امید است در سال جدید 1402 نهادهای ذیربط فرهنگی هرچه زودتر در صدد جبران مافات برآمده و دست از ستم آشکار به یکی از ارکان مهم هویت انسان ایرانی بردارند. چنین باد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار