اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
توسط رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان صورت گرفت؛
حجت الاسلام و المسلمین محمد دبیری فرد رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه اهواز به مناسبت سالروز تاسیس دفتر تبلیغات اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) بیان داشت: سیر تبلیغ دین به روز اول بعثت باز می گردد در حدیثی از نبی مکرم اسلام (ص) داریم که فرمودند  نضر الله عبداً سمع مقالتی فوعاها ثم بلغها الی من لم یسمعها، خداوند خرّم كند روى بنده‌اى را كه سخن مرا بشنود و خوب فرا گيرد و به آن كس كه نشنيده است برساند.
وی گفت: اصحابی که ایمان می آوردند خودشان سر منشا خیر می شدند و دیگران را هم دعوت به ایمان می کردند، تبلیغ دین وظیفه هر مسلمانی است .
وی در ادامه  به سابقه اعزام مبلغ در اسلام اشاره کرد و گفت: در صدر اسلام، پیامبر اکرم(ص)، امام علی (ع) را به یمن اعزام کردند و با هدایت ایشان طایفه هَمْدان در یمن ایمان آوردند.
حجت الاسلام و المسلمین محمد دبیری فرد همچنین به داستان اعزام مصعب بن عمیر به یثرب اشاره کرد و ادامه داد: ایشان از سابقون در اسلام است که قبل از ورود پیامبر(ص) به خانه ارقم بن ابی ارقم به اسلام گروید. مصعب از کسانی بود که به حبشه هجرت کرد و پس از پیمان عقبه زمانی که مردم یثرب از پیامبر خدا درخواست معلم قرآن کردند، پیامبر، مصعب را به مدینه فرستاد. وی قبل از ورود پیامبر(ص) به مدینه، نماز جمعه را در خانه سعد بن خثیمه پرپا کرد.

مصعب بن عمیر در جنگ بدر پرچم‌دار جناج راست لشکر اسلام بود. وی در جنگ احد و در سن ۴۰ سالگی به شهادت رسید.
وی افزود: سعد بن مُعاذ که رئیس قبیله اوس بود پس از بیعت عقبه اول، با دعوت مصعب بن عمیر در مدینه اسلام آورد و به تبعیت از او، تمام خاندانش مسلمان شدند. وی در جنگ بدر و احد جنگید و از نزدیکان و مستشاران پیامبر(ص) بود. در جریان پیمان‌شکنی بنی‌قریظه و پس از شکست ایشان از سربازان اسلام، سعد به عنوان حَکَمِ ایشان انتخاب شد. در جنگ خندق زخمی شد و از این زخم شهید شد.
وی ائمه اطهار علیهم السلام را مصداق تام مبلغ و مبین دین عنوان کرد و گفت: در ایران افتخار میزبانی برخی امام زادگان را داریم که ضمن تصدی امور دینی مردم به سوالات دینی مردم پاسخ می گفتند همچون  علی بن مهزیار اهوازی در خوزستان که با پاسخ به پرسش های مردم، متصدی امور دینی آنان بودند.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان بیان داشت: در زمان غیبت امام زمان (عج) مراجع و بزرگان دین در طول تاریخ همچون آیت الله العظمی بروجردی اعزام مبلغ داشتند و افراد توانمند را به کشورهای مختلف جهان از جمله آلمان، آمریکاو ... اعزام می کردند.
وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، به فرمان حضرت امام خمینی (ره) دفتر تبلیغات اسلامی در 16 اردیبهشت 58 تاسیس شد و خدمات تبلیغی خود را آغاز نمود ، ایشان درباره دفتر تبلیغات فرمودند« دفتر مذکور (دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم)، خدمات شایان تقدیری به اسلام و جمهوری اسلامی و حوزه های علمیه نموده است که باید از آن تشکر نمود.
حجت الاسلام و المسلمین محمد دبیری فرد به نقش دفتر در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: وظیفه اعزام روحانی به جبهه ها بر عهده دفتر تبلیغات اسلامی بود و بر اساس آمار میزان  شهدای روحانی نسبت به آمار سایر اقشار بیشتر است.
پس از دوران جنگ تحمیلی وظیفه اعزام مبلغ به اقصی نقاط کشور ادامه یافت و مساجد، هیات ها، مدارس، دانشگاه ها، زندان ها از حضور روحانی بهره برد. در ماه مبارک امسال نهادهای دینی از جمله حوزه علمیه خوزستان، سازمان تبلیغات اسلامی و دفتر تبلیغات اسلامی صدها مبلغ به نقاط مختلف استان اعزام مبلغ داشتند.
وی در بخش دیگری از سخنان به معرفی قسمتهای مختلف دفتر پرداخت و گفت: پژوهشگاه علوم و فرهنگی اسلامی با بیش از 2000 جلد کتاب و پژوهش در حوزه های علوم انسانی همچون دائرة المعارف قرآن کریم، دائرة المعارف فلسفه دین، دانش نامه متکلمان شیعه و ...نقش برجسته ای در تبیین دین ایفا کرده است.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان تاسیس دانشگاه باقر العلوم علیه السلام جهت تحصیل علوم روز و موسسات آموزش عالی از ارشد تا دکتری و رشته  های متنوع را از دیگر خدمات دفتر تبلیغات اسلامی عنوان کرد و گفت: الحمدلله در خوزستان نیز رشته مشاوره اسلامی، تاریخ اهل بیت علیهم السلام و رشته علوم قرآن نیز با حمایت دفتر در حال برگزاری است.
وی افزود: بوستان کتاب به عنوان پر افتخارترین ناشر دینی کشور و دهها نشریه علمی پژوهشی، علمی تخصصی، و علمی تروریجی از ثمرات این دفتر است.
حجت الاسلام و المسلمین محمد دبیری فرد به معرفی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی پرداخت و گفت: این مرکز با بیش از 300 پاسخگوی متخصص به میلیون ها سوال مردم پاسخ داده اند، استقبال زیاد پرسشگران از این سامانه، بسیار بیشتر از حد امکانات و ظرفیت موجود است؛ به طوری که در ماه مبارک رمضان براساس گزارش ترافيك سنجي شرکت مخابرات، روزانه 150 هزار بار شماره این مرکز از سراسر کشور گرفته شده است.
وی افزود: معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه از دیگر بخش های دفتر تبلیغات اسلامی است که با توجه به گستره ظرفیت های پرنفوذ فضای مجازی و فناوری های آن در حوزه فرهنگ و زندگی، ضرورت حضور مؤثر، هدفمند، منسجم و حرفه ای فعالان این عرصه را هر روز نمایان تر می کند.

 رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان ادامه داد: سه شعبه (اصفهان، جنوب شرق، خراسان) و دو نمایندگی در تهران و خوزستان از جمله بخش های مختلف دفتر است.
وی بیان داشت: در سال 89 به  منظور ارتقاء کارآمدی دفتر، تصمیم مدیران عالی بر این قرار گرفت که "مسأله محوری" به جای "کارکردگرایی" به عنوان راهبرد اصلی دفتر اتخاذ گردد. منظور از مسأله‌محوري، محوریت نیازهای مخاطبین و خدمت‌گیرندگان سازمان در جهت‌گیری‌های سازمانی (برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، هدایت، کنترل) و تمرکز برنامه‌ها و اقدامات سازمان بر حل و رفع نیازهای مخاطبان است. در این رویکرد، کارکردها(آموزش، پژوهش و تبلیغ) موضوعیتی ندارند، بلکه به عنوان ابزار سازمان در حل مسائل محسوب می‌شوند. نتیجه‌ی چنین رویکردی، تبدیل دفتر به یک کل یکپارچه در جهت حل مسائل منتخب است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار